Fundersam Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Är det någon som har ett riktigt bra recept på LCHF-kex till ostbricka . Jag trodde vi kostomläggningen att jag skulle sakna godis, choklad, dvs socker, men icke , däremot kexen till ostbrickan. Särskilt grönmögelosten behöver lite sällskap och det räcker inte med paprikan... Har bakat fröknäcke några gånger men tycker att det är för grovt till ostbricka. Så snälla om ni har något att dela, blir jag jätteglad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillelikio Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Är det någon som har ett riktigt bra recept på LCHF-kex till ostbricka . Jag trodde vi kostomläggningen att jag skulle sakna godis, choklad, dvs socker, men icke , däremot kexen till ostbrickan. Särskilt grönmögelosten behöver lite sällskap och det räcker inte med paprikan... Har bakat fröknäcke några gånger men tycker att det är för grovt till ostbricka. Så snälla om ni har något att dela, blir jag jätteglad! Jag använder vanlig hårdost som "kex" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted April 26, 2013 Author Share Posted April 26, 2013 Jag använder vanlig hårdost som "kex" Någon särskild sort? Lite neutral? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Kör frökex med endast sesamfrön och inte alla dessa mörka frön? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 Kör frökex med endast sesamfrön och inte alla dessa mörka frön? Har du testat själv? Det låter gott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Har du testat själv? Det låter gott Ja! Jag har testat själv. Dock tycker jag det är gott med frökex till ost . Men istället för alla mörka frön så kör du bara sesam. Blev gott! Kan ju smaksätta med vad du gillar också .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Blir lite som Sådana sesamkakor som man köper fast utan socker hehe.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 Blir lite som Sådana sesamkakor som man köper fast utan socker hehe.. Det gär med sesamfrö, fick mig vidga perspektivet lite och när jag surfade runt hittade jag följande recept på http://www.lchfgourmet.se/baka-med-lchf/lchf-brod/lchf-frokex/ det blev tunna och knapriga kex , goda till kvällens ost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Linfrö kex är jätte gott och jätte lätt att göra. 2 ägg 2 dl linfrö 2 dl ost Blanda allt smeta ut tunt på oljat bakplåtspapper grädda i ugn 200° ca 10-15 min. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Det gär med sesamfrö, fick mig vidga perspektivet lite och när jag surfade runt hittade jag följande recept på http://www.lchfgourmet.se/baka-med-lchf/lchf-brod/lchf-frokex/ det blev tunna och knapriga kex , goda till kvällens ost. Va bra!! Ja ost och kex är ju som sagt väldigt gott.. så tur man kan hitta goda frökex att göra! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts