Jump to content

Ketosen borta

lelleleo

Recommended Posts

Oi vad snabbt man kan komma ur ketos... Men kan följande värkligen va orsaken?

Har så länge haft lust på en sallad jag åt "förr i tiden". Isallad, tomat, gurka, paprika och en färsk ananas. Det blir en stor bunke sallad, och jag åt en tallrik...totalt 5 msk ananas kanske. Som dressing använde jag en bytta creme fraisce, lite vatten, 4 vitlökskluftor, lite salt, og 1/4 teasked stevia. Dressingen fick jag i meg 1/5 av. Och vipps...ketosen är borta för första gång på över 3 mnd (har ju trodd att den var evig)... Kan detta över värkligen va orsaken? Och obs obs... Inga andra kolisar.

Jaa.. ligger du väldigt nära gränsen så krävs det inte så mycket.

Sen så har du varit i ketos så länge att du inte kissar ut så mycket överskott.. utan du kan ha rejält med ketonkroppar i blodet.. men inget överskott.

• Like 2

Sen så har du varit i ketos så länge att du inte kissar ut så mycket överskott.. utan du kan ha rejält med ketonkroppar i blodet.. men inget överskott.

Jag förstår att det är individuellt, och det kanske har varit uppe förut, men hur lång tid ungefär kan det ta innan man slutar att kissa ut överskottet? och är det först när man slutar med det som man har optimal fettförbränning, eller kan man ha det när man kissar ut ketonerna också? Har själv aldrig mätt ketonerna, men har någon gång lämnat urinprov och dom har studsat och funderat på hur uttorkad jag är :) Har då förklarat att jag inte äter kolhydrater men fått till svar att så mycket ketoner har man inte då! Men jag vet ju hur det är, så jag har snällt lovat att gå hem och dricka vatten ;)

Har så länge haft lust på en sallad jag åt "förr i tiden". Isallad, tomat, gurka, paprika och en färsk ananas. Det blir en stor bunke sallad, och jag åt en tallrik...totalt 5 msk ananas kanske. Som dressing använde jag en bytta creme fraisce, lite vatten, 4 vitlökskluftor, lite salt, og 1/4 teasked stevia. Dressingen fick jag i meg 1/5 av. Och vipps...ketosen är borta för första gång på över 3 mnd (har ju trodd att den var evig)... Kan detta över värkligen va orsaken? Och obs obs... Inga andra kolisar.

fråga: Hur mäter du din ketos?

Ja ha...

Men kom på en annan grei.. Har sen några dar tagit en skopa Proargin9-pulver, 3 ggr x 10gram. Ska va bra för blodkärlen. Så jag vill testa. Men det innehåller føljande.

PA9 inneholder

L-argin

L-citrulin

L-ascorbinsyra

D-ribose

Inulin

Kolekalciferol

Cynaokolamin

Pyridoksinhydraklorid

Citronsyra

Cistrusarom

Äppelsyra

Granatäppelkonsentrat

Blåbärarom

Druvskalextrakt

Ärtprotein

Fruktos

Yxitol

Kan detta bidra till att sabba ketosen? Och en fråga som ju dyker upp, för mig som inte är så vetenskaplig som dig. Om jag inte är i ketos, måste jag då sänka fettintaget. Tar ju en rejäl MBC om morran, och "fetig" mat i övrigt... Har ju fortfarande strul runt (flyttande hit och dit) mig i ytterligare 2 veckor, så det blir inte nåt system på grejerna under tiden...

Ketostix...och dom har ju varit mörklila i 2 mnd nu....

Hej!

tycker ketostics fungerar sådär...jag VET att jag äter rätt och ketosticksen har slutat ge utslag. Stälde frågan och fick svar:

Ja enligt stixen.. för de mäter bara överskott som du kissar ut.

Efter några månader i ketos så anpassar kroppen sin produktion.. men framförallt så får man mer enzymer för ketolys.. dvs man blir bättre på att förbränna dessa

så kör på du sålänge måttbandet ger utslag! ;)

//Janne

• Like 1

Man är olika känslig. Men du får tänka på att både paprika och tomat innehåller en del kolhydrater (även CF:en)! Och ananasen vet du ju redan =P. 

• Like 1

Man är olika känslig. Men du får tänka på att både paprika och tomat innehåller en del kolhydrater (även CF:en)! Och ananasen vet du ju redan =P. 

Jo vet det... Men det är ju inga mängder... Men fikk nu veta at dom 3 skoper pulver jeg tar = ca ett äple... Men idag var det trotts allt färg på stickan, så måste ligga precis i gränsland...av överskott..så får man hoppas det finns några ketoner kvar i blodet, som käkar fett, och har det trevligt ;)

• Like 1