Jump to content

Helsingborg

meggieforssander

Recommended Posts

Hej hopp!

Det borde ju finnas fler LCHF:are än jag i Helsingborg, ellerhur?

I denna tråd kan vi diskutera träffar, var man kan äta om man ska äta ute någon dag, i vilka butiker man hittar fantastiska LCHF-livsmedel och så vidare

Kanske en grillkväll på Gröningen nu till sommaren?

Till vi ses

//Meggie

• Like 2

Okej, vill ni ha med en gammal käring på 52 år så hänger jag gärna på med grillning på Gröningen - fast det måste bli BETYDLIGT varmare först brrrr   :)

Jag är född och uppvuxen i HBG men bor i Åstorp sedan ca 18 år tillbaka - inte så långt ifrån det heller :D 

• Like 2

Okej, vill ni ha med en gammal käring på 52 år så hänger jag gärna på med grillning på Gröningen - fast det måste bli BETYDLIGT varmare först brrrr   :)

Jag är född och uppvuxen i HBG men bor i Åstorp sedan ca 18 år tillbaka - inte så långt ifrån det heller :D 

Självklart är alla välkomna! Gamla som unga, "kärringar" som ungdomar  ;) .  :)

Hej!!

Ännu en Helsingborgare här.... :)

Nån som har tips på vart man kan äta bra mat på stan? Tycker det är svårt o hitta nån restaurang....

Hej,

När jag är ute och äter så ber jag om det jag är sugen på men att dom ersätter ex potatis med sallad. Jag tycker inte jag behöver några speciella alternativ, det är ju en av fördelarna med LCHF.  Personligen är jag glad för Inom på sundstorget. Dom har Moule marine på menyn och den är super.

• 4 months later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Jag finns i Helsingborg också. Jag är en oldie på LCHF eller rättare sagt jag började med Atkins i början på 70-talet. Men har gjort det i omgångar, för jag hamnat på platå, inte förrän jag såg filmerna av Dr Jason Fung, började jag gå ner i vikt igen. Vi kanske kan hjälpas åt att få kafféer att ta in LCHF produkter. De brukar vara hjälpsamma med att få BARA pålägg utan bröd till billig penning. 

• 8 months later...

Ska in till Helsingborg idag. Jag är inte från Helsingborg eller ens Skåne så skulle gärna vilja ha tips på vad man kan äta i Helsingborg?

Kanske inte finns något speciellt LCHF-ställe eller LCHF-anpassat i Helsingborg men om det finns så vore det kul att veta och ev. testa. Tänker på matställen nu, äta lunch eller middag ute.

Om det inte finns så får ni gärna rekommendera något annat gott matställe i Helsingborg för oss att testa. Allt går ju att anpassa men jag har ätit en del bröd sista dagarna ändå (i form av pizza och matpaj) så lite bröd eller potatis gör inget. Dock ingen pasta pga. inget vi gillar.