meggieforssander Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Hej hopp! Det borde ju finnas fler LCHF:are än jag i Helsingborg, ellerhur? I denna tråd kan vi diskutera träffar, var man kan äta om man ska äta ute någon dag, i vilka butiker man hittar fantastiska LCHF-livsmedel och så vidare Kanske en grillkväll på Gröningen nu till sommaren? Till vi ses //Meggie 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenni73 Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Hej, Jag är också helsingborgare och hänger på en grillning på gröningen, när vädret är bättre... //Jenni 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Jag bor i Höganäs, med det är ju nära till Helsingborg så jag är på!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meggieforssander Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Åh vad roligt! Keep in touch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MalinK74 Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Hej!! Ännu en Helsingborgare här.... Nån som har tips på vart man kan äta bra mat på stan? Tycker det är svårt o hitta nån restaurang.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Okej, vill ni ha med en gammal käring på 52 år så hänger jag gärna på med grillning på Gröningen - fast det måste bli BETYDLIGT varmare först brrrr Jag är född och uppvuxen i HBG men bor i Åstorp sedan ca 18 år tillbaka - inte så långt ifrån det heller 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Okej, vill ni ha med en gammal käring på 52 år så hänger jag gärna på med grillning på Gröningen - fast det måste bli BETYDLIGT varmare först brrrr Jag är född och uppvuxen i HBG men bor i Åstorp sedan ca 18 år tillbaka - inte så långt ifrån det heller Självklart är alla välkomna! Gamla som unga, "kärringar" som ungdomar . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenni73 Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Hej!! Ännu en Helsingborgare här.... Nån som har tips på vart man kan äta bra mat på stan? Tycker det är svårt o hitta nån restaurang.... Hej, När jag är ute och äter så ber jag om det jag är sugen på men att dom ersätter ex potatis med sallad. Jag tycker inte jag behöver några speciella alternativ, det är ju en av fördelarna med LCHF. Personligen är jag glad för Inom på sundstorget. Dom har Moule marine på menyn och den är super. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertil Lind Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Född i Hbg och bor i Ödåkra, så jag hoppas jag platsar. Sommaren hann ju gå innan jag hittade hit så Gröningen har vi missat. Precis som Jenni73 säger, behöver vi väl inga speciella ställen för att bli mätta – det räcker att ställa krav på sin favoritrestaurang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgit F Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Hej bara undrar om denna tråden är nerlagd? Jag är 53 år o bor i Bjuv. Skulle vara kul att hitta någon LCHF medlem i närheten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linnzy Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Hej bara undrar om denna tråden är nerlagd? Jag är 53 år o bor i Bjuv. Skulle vara kul att hitta någon LCHF medlem i närheten Billesholmare här ^.^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Och jag bor i Åstorp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linnzy Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Jag kan absolut tänka mig en liten träff nån gågn inom det närmaste....skulle kunna behöva lite pepptalk och andras erfarenhetr...dessutom behöver jag träffa folk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta_68 Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Hej! Vi är nya på den här sidan, har precis börjat med LCHF. Vi bor i Åstorp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monica Ramsten Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Jag finns i Helsingborg också. Jag är en oldie på LCHF eller rättare sagt jag började med Atkins i början på 70-talet. Men har gjort det i omgångar, för jag hamnat på platå, inte förrän jag såg filmerna av Dr Jason Fung, började jag gå ner i vikt igen. Vi kanske kan hjälpas åt att få kafféer att ta in LCHF produkter. De brukar vara hjälpsamma med att få BARA pålägg utan bröd till billig penning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 12, 2016 Share Posted February 12, 2016 Vad hände med LCHF-butiken i Arlöv? Numera Arteget.se och Bitten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Ska in till Helsingborg idag. Jag är inte från Helsingborg eller ens Skåne så skulle gärna vilja ha tips på vad man kan äta i Helsingborg? Kanske inte finns något speciellt LCHF-ställe eller LCHF-anpassat i Helsingborg men om det finns så vore det kul att veta och ev. testa. Tänker på matställen nu, äta lunch eller middag ute. Om det inte finns så får ni gärna rekommendera något annat gott matställe i Helsingborg för oss att testa. Allt går ju att anpassa men jag har ätit en del bröd sista dagarna ändå (i form av pizza och matpaj) så lite bröd eller potatis gör inget. Dock ingen pasta pga. inget vi gillar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts