Ganymedes Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 En fördel jag ser med "vanliga" barfotaskor är att dom är något lättare att ta på. En annan att det kanske är lite varmare för tårna när det börjar bli kyligt.Att inte fler gör tåskor beror vad jag förstår på att Vibram har patent på dom. När patentet går ut kommer vi med stor sannolikhet att se en uppsjö nya modeller av tåskor. Jag snörar alltid om mina skor och använder bara dom två-tre översta snörhålen, för att tårna ska få en lite större möjlighet att röra sig som dom vill. Annars drar skosnöret ihop foten kring tårna. Skon sitter vid normal användning tillräckligt bra ändå. Edit: Lade till ett stycke på slutet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geschwint Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Något jag kör med konstant sedan ett par månader tillbaka är extra vikt för att få till löptekniken vid träningen. Sedan då jag kör något motionslopp eller tävling så gäller "ryggsäck av". Jag brukar ta med mig vatten i en tight löparryggsäck, den brukar väga in på kring 3kg, vatten då inkluderat. Jag får ofelbart in ett bra flyt i löpningen och kan oftast brassa på i hög fart med ryggsäcken på. Nästan all löpning sker nu i KSO som jag tycker har den sula som låter mest känsla gå igenom. Fungerar även på stigar. Bra fäste får man också på bergknallar som man passerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 Jag sprang hem från busstationen utan skor i går. Då blev jag stoppad av 3 ungdomar som filmade mig och intervjuade mig om barfotalöpning. De sa flera gånger jag var så cool. Missade fråga vilka de jobbade för. Men säg till om nån ser mig prata och visa barfotastilen . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MidjAnn Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Jag snörar alltid om mina skor och använder bara dom två-tre översta snörhålen, för att tårna ska få en lite större möjlighet att röra sig som dom vill. Annars drar skosnöret ihop foten kring tårna. Skon sitter vid normal användning tillräckligt bra ändå. Bra tips! Ska jag prova när jag kör vanliga skor! Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ganymedes Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Bra tips! Ska jag prova när jag kör vanliga skor! Tack! Vassego Man får prova sig fram lite hur många och vilka snörhål som behövs. Jag försöker använda så få som möjligt. På ett par skor tyckte jag att skon hade en tendens att vrida sig åt det ena hållet så där har jag använt ett hål mer på den ena sidan än den andra sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted November 29, 2013 Author Share Posted November 29, 2013 Jag var med i detta inslag . Tog en 4 månader att hitta. Edit: Gick visst inte på detta forum att länka direkt till en viss tidpunkt, men om mig börjar det vid 2:38. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Jag var med i detta inslag . Tog en 4 månader att hitta. Edit: Gick visst inte på detta forum att länka direkt till en viss tidpunkt, men om mig börjar det vid 2:38. Hur går det med marathonplanen? Härligt projekt! Jag har sett folk springa halvmara barfota, men har inte sprungit tillräckligt mågs maraton för att se någon barfota, Dick har jag sett folk i fivefingers. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 2, 2013 Author Share Posted December 2, 2013 Lutar åt fivefingers halva o helt barfota andra halvan nästa år. Hela stärckan helt barfota får nog bli mål för 2015. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Årets första runda med mina FF, blev av idag. Härligt! Det har antingen varit för kallt eller för blött. Jag testade med strumpa i, men den bara korvade sig, och tårna domnade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts