sus Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Halloj, inne på v 4 nu, är såå sugen på bullar, dottern har bakat kanelbullar av gluten mjöl med stevia socker.. kan jag äta detta?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camillawl Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Du kan om du vill men det är inte LCHF glutenfritt mjöl kryllar av kolisar.... Om det inte är nåt nötmjöl? Halloj, inne på v 4 nu, är såå sugen på bullar, dottern har bakat kanelbullar av gluten mjöl med stevia socker.. kan jag äta detta?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Glutenfritt mjöl innehåller massor av kolhydrater precis som Camillawl säger, och det höjer blodsockret ännu snabbare än vanligt vetemjöl. Högt GI med andra ord. Baka hellre då en variant på cocosmjöl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sus Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 okey! Tack för svaren, tar fasta på det och får väll baka själv på annat mjöl någondag. Bara det att det lukta så fruktansvärt gott... suget ni vet! Inte riktigt/helt borta ännu. Men finns det något bra recept på goda Lchf bullar?? Någon?? Kram! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 okey! Tack för svaren, tar fasta på det och får väll baka själv på annat mjöl någondag. Bara det att det lukta så fruktansvärt gott... suget ni vet! Inte riktigt/helt borta ännu. Men finns det något bra recept på goda Lchf bullar?? Någon?? Kram! Ja, det finns nog inget som luktar så gott som nybakat bröd, men jag vet hur dåligt jag mår om jag äter det, så jag har lärt mig att bara njuta av doften. Jag har inte provat att baka kanelbullar, men brukar ibland göra en variant på sockerkaka, till tårtbotten till exempel. Då följer jag ett vanligt sockerkaksrecept, byter ut sockret mot stevia (högst hälften) och vetemjölet mot cocosmjöl, fast tar bara en tredjedel av det. Jag tror att det krävs ett recept med smör i sockerkakan för att den ska bli ok. Den blir nog väldigt torr utan smör är jag rädd. Smör är lösningen på det mesta numera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sus Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Ja, det finns nog inget som luktar så gott som nybakat bröd, men jag vet hur dåligt jag mår om jag äter det, så jag har lärt mig att bara njuta av doften. Jag har inte provat att baka kanelbullar, men brukar ibland göra en variant på sockerkaka, till tårtbotten till exempel. Då följer jag ett vanligt sockerkaksrecept, byter ut sockret mot stevia och vetemjölet mot cocosmjöl, fast tar bara en trdjedel av det. Jag tror att det krävs ett recept med smör i sockerkakan för att den ska bli ok. Den blir nog väldigt torr utan smör är jag rädd. Smör är lösningen på det mesta numera Tack.. skall förkovra mig i bak verken och ladda ner lite bak recept ... sååå sugen..är inte jätte okey med kokos dock.. men vi får se vad jag hitter, för nu är det kris... måste få i mig något gott.... suck! Har ilaf gått ner 4 1/2 kg på 4 veckor... borde va okey... kram på er! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Tack.. skall förkovra mig i bak verken och ladda ner lite bak recept ... sååå sugen..är inte jätte okey med kokos dock.. men vi får se vad jag hitter, för nu är det kris... måste få i mig något gott.... suck! Har ilaf gått ner 4 1/2 kg på 4 veckor... borde va okey... kram på er! Det är ju jättebra med 4,5kg på 4 veckor! Om jag skulle få råda dig, så håll dig borta från bullar och dylikt ett tag till om det går, så får du se att suget efter det försvinner så sakteliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sus Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Okey Sys.. gör så gott jag kan! Kämpar på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Inte bullar men jag tycker dom är goda: http://www.ceciliafolkesson.se/2012/08/21/froknacke-i-ny-tappning-2/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Grattis till en så fin viktnedgång! Jag håller med Syster här om att låt bli så långt det bara går, men skulle det bli övermäktigt så gör nått mer lchf-aktigt än riktiga bullar. Här är en välkänd blogg med mer lchf-vänliga gosaker: http://mariannslchf.se/recept/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sus Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Tack! Kämpar på! Skall gå in på dessa sidor och kolla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Trösta dig med att det går över. Jag får kväljningar nu när jag känner doften av nybakade bullar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvonne Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 När jag fick bullsug så gjorde jag mandelbröd i micron och smaksatte med kanel. Hyvlade smör över när det var klart - inte sött men ganska gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liniloto Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Pudra lite kardemumma eller kanel på kaffet istället - det är en riktig LCHF-bulle det (eller en "bullet" om du har smör i)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts