Jump to content

bullar

sus

Recommended Posts

okey! Tack för svaren, tar fasta på det och får väll baka själv på annat mjöl någondag. Bara det att det lukta så fruktansvärt gott... suget ni vet! Inte riktigt/helt borta ännu. Men finns det något bra recept på goda Lchf bullar?? Någon?? Kram!

okey! Tack för svaren, tar fasta på det och får väll baka själv på annat mjöl någondag. Bara det att det lukta så fruktansvärt gott... suget ni vet! Inte riktigt/helt borta ännu. Men finns det något bra recept på goda Lchf bullar?? Någon?? Kram!

Ja, det finns nog inget som luktar så gott som nybakat bröd, men jag vet hur dåligt jag mår om jag äter det, så jag har lärt mig att bara njuta av doften.

Jag har inte provat att baka kanelbullar, men brukar ibland göra en variant på sockerkaka, till tårtbotten till exempel. Då följer jag ett vanligt sockerkaksrecept, byter ut sockret mot stevia (högst hälften) och vetemjölet mot cocosmjöl, fast tar bara en tredjedel av det. Jag tror att det krävs ett recept med smör i sockerkakan för att den ska bli ok. Den blir nog väldigt torr utan smör är jag rädd.

Smör är lösningen på det mesta numera :)

Ja, det finns nog inget som luktar så gott som nybakat bröd, men jag vet hur dåligt jag mår om jag äter det, så jag har lärt mig att bara njuta av doften.

Jag har inte provat att baka kanelbullar, men brukar ibland göra en variant på sockerkaka, till tårtbotten till exempel. Då följer jag ett vanligt sockerkaksrecept, byter ut sockret mot stevia och vetemjölet mot cocosmjöl, fast tar bara en trdjedel av det. Jag tror att det krävs ett recept med smör i sockerkakan för att den ska bli ok. Den blir nog väldigt torr utan smör är jag rädd.

Smör är lösningen på det mesta numera :)

Tack.. skall förkovra mig i bak verken och ladda ner lite bak recept ... sååå sugen..är inte jätte okey med kokos dock.. men vi får se vad jag hitter, för nu är det kris... måste få i mig något gott.... suck! Har ilaf gått ner 4 1/2 kg på 4 veckor... borde va okey... kram på er!

Tack.. skall förkovra mig i bak verken och ladda ner lite bak recept ... sååå sugen..är inte jätte okey med kokos dock.. men vi får se vad jag hitter, för nu är det kris... måste få i mig något gott.... suck! Har ilaf gått ner 4 1/2 kg på 4 veckor... borde va okey... kram på er!

Det är ju jättebra med 4,5kg på 4 veckor! Om jag skulle få råda dig, så håll dig borta från bullar och dylikt ett tag till om det går, så får du se att suget efter det försvinner så sakteliga. :)