pling81 Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Hej! Hittar massa trådar om kaffe och kokosfett, men inte om te. Någon som har kört te med kokosfett? Hur gör ni? Är det gott? Använder ni den smaklösa som finns då, ex.: http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Circe Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 hej, Använder en tesked kokosfett i alla mina olika teer. Jag gillar kokossmaken och tycker det passar till de flesta teerna. Särskilt gott till vitt te med hallon:) Brukar ta i fettet efter en stund, när teet svalnat lite. På så sätt inbillar jag mig att fler nyttigheter finns kvar i kokosfettet. Kommer ofta på mig med att längta till mitt te med fett. Hade jag aldrig trott i början, men man vänjer sig fort. Läppbalsam inbyggt dessutom:) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Gör som med kaffet .Jag tycker rooibos är godast med smör och kokosfett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kicki.N Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Hej! Ja varje morgon, te med en tesked/matsked kokosfett beroende på hur hungrig jag är. Kokos MED smak är den bättre, och helt ok, vanesak. Just nu är favoriten friggs blåbärste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Vaniljte med kokosfett tycker jag är jättegott, och en dutt grädde i det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elja Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Jag brukar också ta te med kokosfett, tycker det funkar toppen. Lite OT så har jag testat att micra frysta bär med kokosfett också - väldigt gott. Jag har även smält kokosfett och haft i yoghurt en gång och det gick också bra. Kokosfettet stelnar när det blandas med yoghurten, så det blir som små flak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Nej, jag gillar inte kokosfett i teet! Det hör inte hemma där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaix Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Jag provade med en tesked kokosolja i en kopp häromdagen och tyckte det både såg och smakade...skumt. Gi och för sig dricker jag vanligtvis inte te, och dricker heller inte kaffe, men passade ändå bra då jag inte gillar frukost och stod mig ända till lunch av tekoppen! Så tummen upp för det iaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Jag gillar inte riktigt kokossmaken, och använder därför deodoriserat kokossfett i min te, som är av den gröna sorten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Det verkar vara en vanesak.. för ett tag fick jag bara tag i den med smak.. och nu har jag vant mig, så nu köper jag bara den. Som reglel så smakar det sällan någon kokos, det kan dofta lite grann, vilket jag numera tycker tillför något orientaliskt/krydda till måltiden. En sak som jag faktist blivit förtjust i är cocosfläsk.. dvs färskt fläsk stek i cocosfett med smak, det ger en liten lagom anstrykning av cocos som jag gillar. Men jag har slutat helt med cocos i kaffe och te, det gjorde bara att jag alldrig blev hungrig.. och det störde mina matrutiner.. jag vill ha mina två måltider om dagen på rätt normala tider, men så har jag nästan alltid rätt mycket cocosfett i min matlagning i stället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Jag tar kokosfett utan smak i te annars tycker jag det förstör smaksättningen som finns i teet. (Dricker bara smaksatt te...) I kaffe däremot tycker jag det är gott med kokosfett som har smak. Det är bara att testa sig fram till vad du gillar bäst, inget är fel i det här sammanhanget utan helt en smaksak. Tyvärr kommer jag bara till bodystores startsida när jag klicka på din länk, men jag har beställt kokosfett från dem flera gånger, både biofood, raw och cocosa vad gäller de deodoriserade. Jag märker ingen skillnad mellan dem. Smaksatt har jag köpt från Kung Markatta och cocosa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts