kickilotta Posted August 4, 2021 Share Posted August 4, 2021 Dr Mercola skriver i sin blogg om hur han smutskastas och förföljs. han har beslutat att radera gamla artiklar och hälsoinfo. Nya artiklar kommer endast att finnas tillgängliga i 48 timmar sedan raderas de. Om man gillar något av det han skriver bör man själv ladda ner innan artiklarna tas bort efter 48 timmar. Alternativa hälsonyheter är under stark press och betraktas med fientlighet av myndigheter och media i USA. - Skruven dras åt... Det känns som mörka tider för det fria ordet och överhuvudtaget trångt för de mänskliga rättigheterna. https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/08/04/why-im-deleting-all-content-after-48-hours.aspx?ui=2b59a7c07a496437ba42f8c3c388937dbdac39152e4b2ec9cacf13a8e9c24242&sd=20190629&cid_source=dnl&cid_medium=email&cid_content=art1HL&cid=20210804Z1&mid=DM945483&rid=1226293250 https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/08/04/how-scientists-stifled-the-lab-leak-theory.aspx?ui=2b59a7c07a496437ba42f8c3c388937dbdac39152e4b2ec9cacf13a8e9c24242&sd=20190629&cid_source=dnl&cid_medium=email&cid_content=art2HL&cid=20210804Z1&mid=DM945483&rid=1226293250 2 2 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted August 6, 2021 Share Posted August 6, 2021 Allt covidmotstånd mejas brutalt ner, så även denna snubbe som verkar ha lagt sej i frågan. Det skulle han inte ha gjort. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 6, 2021 Share Posted August 6, 2021 7 timmar sedan, Ekner sade: Allt covidmotstånd mejas brutalt ner, så även denna snubbe som verkar ha lagt sej i frågan. Det skulle han inte ha gjort. Hur länge skulle du stå kvar när du står överst på listan över "farliga" personer och alla trebokstavsorganisationer i amerikat synar dig dygnet runt...? Det gör mig arg, förbannad och förtvivlad att man inte längre får tolka, tycka, referera och resonera fritt men vad sjutton ska man göra åt det? Detta forum har samlat en del av oss "foliehattar" som inte längre tror på myndighetsrekommendationerna och den allmänna opinionen utan tar eget ansvar för vår hälsa och hittills har vi fått resonera väldigt fritt men hur länge till då? Även företaget DD lär väl bli synat allt eftersom det växer. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted August 6, 2021 Share Posted August 6, 2021 7 minuter sedan, MariaF sade: Detta forum har samlat en del av oss "foliehattar" som inte längre tror på myndighetsrekommendationerna och den allmänna opinionen utan tar eget ansvar för vår hälsa och hittills har vi fått resonera väldigt fritt men hur länge till då? Även företaget DD lär väl bli synat allt eftersom det växer. Det är som du skriver att vi "tar eget ansvar för vår hälsa" som blir ett problem för läkemedelsindustrin. Alternativmedierna - ex swebbtv - varnade för flera år sedan om att yttrandefriheten skulle begränsas och censur införas i den här tiden. 13 minuter sedan, MariaF sade: Hur länge skulle du stå kvar när du står överst på listan över "farliga" personer och alla trebokstavsorganisationer i amerikat synar dig dygnet runt...? Den här frågan avstår jag från att svara på då den är politiskt laddad, då kan jag bli riktigt j-a otrevlig. Jag har ingen lust att bli avstängd härifrån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 6, 2021 Share Posted August 6, 2021 1 timme sedan, Ekner sade: Den här frågan avstår jag från att svara på då den är politiskt laddad, då kan jag bli riktigt j-a otrevlig. Jag har ingen lust att bli avstängd härifrån. Det var inte menat så, utan mer att man får förstå att det blir en tuff situation för individen. Jag beundrar de som orkar stå i frontledet och ta all skit! Jag har inte följt Dr Mercola men nu ska jag börja med det. Sen helt nyligen prenumererar jag på en massa nyhetsbrev jag inte prenumererat på tidigare. Min tröst är att det var foliehattarna som först påstod att jorden är rund! 4 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted August 7, 2021 Share Posted August 7, 2021 Mitt största problem med denne man är att han väver in åsikter och teoretiska idéer som inte har någon vetenskapligt evidens, som om det är sant, med faktisk vetenskap som vi vet har evidens. Jag tycker det ibland är svårt att ha koll på vad som gäller, särskilt om det är något jag kanske vill ska vara sant. Då tenderar jag att hoppa på iden direkt utan någon kritisk tanke. Sen tycker jag det är fel att tysta fritänkare. Det finns inget att tjäna på det annat än att få människors misstro. 12 hours ago, MariaF said: Min tröst är att det var foliehattarna som först påstod att jorden är rund! Inte helt korrekt kanske, men attans rolig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted August 7, 2021 Share Posted August 7, 2021 2 timmar sedan, Skymning sade: Mitt största problem med denne man är att han väver in åsikter och teoretiska idéer som inte har någon vetenskapligt evidens, som om det är sant, med faktisk vetenskap som vi vet har evidens. Att bära fram vetenskapliga bevis för en tes är tidsödande och ofta oerhört kostsamt. Forskarnas arbeten kan därefter lätt slås i spillror av industrin eller nonchaleras av myndigheter. Att enbart agera efter ”bevisläge” innebär bara att industrin kan jobba ostört. Om jag vidtar en serie åtgärder som en kund mår bra av, vad ska han då med bevis till? Har man civilkurage att bortse helt från allt sådant har man bäst förutsättningar till ett prima liv. Jag gillar forskare som klarar gå ur boxen och komma med egna ideer. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 7, 2021 Share Posted August 7, 2021 11 timmar sedan, Ekner sade: Jag gillar forskare som klarar gå ur boxen och komma med egna ideer. Det är superviktigt att vi tillåter att forskare FÅR tänka utanför boxen. Hur ska vi annars göra riktiga framsteg? Ta cancerforskningen som exempel; hur stora summor har inte pumpats in där och tyvärr motsvarar inte resultaten/framstegen förväntningarna. Kanske är spåret fel? Likaså kan man ju undra vad alla kostrådskampanjer kostat och ändå har vi en fetma-och diabetesepidemi. Finns säkert många exempel. Går man utanför stigen kan man säkert gå vilse ibland men man kan säkert hitta ett och annat fantastiskt kantarellställe också! 4 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelgeK Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Jag gillar oberoende forskare , som går dit evidensen pekar, och som inte producerar skit bara för att de kan tjäna pengar på att bortse från vad som är bra för folkhälsan. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 14 minuter sedan, HelgeK sade: Jag gillar oberoende forskare , som går dit evidensen pekar, och som inte producerar skit bara för att de kan tjäna pengar på att bortse från vad som är bra för folkhälsan. Då är dom inte oberoende. Dom avslöjas lätt av såna som oss 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts