Jump to content

De första Alzheimer överlevarna

HelgeK
 Share

Recommended Posts

Dale Bredesens  bok om hur de första som kom tillbaka från Alzheimer , och hur det gick tiii.    Det är en bok om hur man blir av med Alzheimer ,  men det är också en bok hur man lever ett hälsosamt  liv.

https://www.adlibris.com/se/bok/the-first-survivors-of-alzheimers-how-patients-recovered-life-and-hope-in-their-own-words-9780593192429A   

https://www.amazon.com/First-Survivors-Alzheimers-Patients-Recovered/dp/0593192427

• Thanks 1

On 2021-09-08 at 11:01, al@j sade:

Socker är boven i dramat. Även kallat diabetes 3.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2769828/ 

Jag läste studien och några andra studier som författarna varit inblandade i. Men det är mest spekulationer. De har inte botat en enda person med Alzheimer. Bredesen däremot har botat patienter med Alzheimer, vilket jag tycker väger tyngre än spekulationer , eller att bara kalla Alzheimer för typ 3 diabetes.

Socker är dåligt  men det  räcker inte för att förklara  vad Alzheimer är .

Se gärna denna video :  

och läs gärna dessa 86 vetenskapliga studier: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=Dale+Bredesen

• Like 1

Jag har skrivit att socker är en viktig roll för utvecklingen av i Alzheimer. Men  det är inte bara socker som räknas.  Men du tittade kanske  inte  tittade på videon för du kritiserar inget av det Dale Bredesen säger i den.  Dale Bredesen har forskat om Alzheimer i 40 år och har bevisligen  botat Alheimer patienter, och det berättar de om i boken som nämns i första inläget i tråden. Det berättas också hur de gått tillväga. Men om du upprepar tio gånger till att det bara handlar om socker så kanske jag ändrar mig  och byter till   din ståndpunkt. 

Synd att du uppenbarligen inte tittat på videon.

Jag har aldrig påstått att det bara handlar om socker, men socker är den stora boven i dramat. Socker bildar plack och det vet vi sedan lång tid tillbaka. Plack hindrar hjärnan att få bla. syre och därmed fungerar den sämre och sämre ju mer socker som fylls på.

20 timmar sedan, al@j sade:

Jag har aldrig påstått att det bara handlar om socker, men socker är den stora boven i dramat. Socker bildar plack och det vet vi sedan lång tid tillbaka. Plack hindrar hjärnan att få bla. syre och därmed fungerar den sämre och sämre ju mer socker som fylls på.

Så enkelt är det inte. Annars hade LCHF räckt  för att bota Alzheimer . Det är en vacker dröm att det skall  finnas EN lösning på alla problem . Men varför inte läsa på och lära dig något nytt. Världen är inte alltid så enkel, som man kan önska. Men det är nyttigt att lära sig nya saker....

En video med Robert Lustig och Dale Bredesen  :     

Sockrets fiende nummer  1   och    Dale Bredesen  Två  framstående forskare som respekterar varandra, och förstår varandras problem.

.

.

Den här videon kan ses som en förklaring till VARFÖR läkemedelsindustrins försök att hitta EN lösning på Alzheimer har misslyckats.Det är helt enkelt så att Alzheimer är en följd av många olika saker. Bredesen har hittat 6 olika typer av Alzheimer, och han har hittat 36 faktorer som bidrar till Alzheimer, och det är inte bara socker som är dåligt, utan det är många faktorer som förgiftningar, näringsbrister m.m..   Det är som Bredesen säger, om man har 36 hål i taket varför skall man bara laga 1 hål.       Som sagt se videon.....