Leopold Roos Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Hej. Här kan vi lista vilka nya kategorier ni vill forumet ska innehålla. Visar även vilka som vill ha dessa Nya forum kategorier: Recept: För att inte blanda in recept bland de andra trådarna ha en egen kategori. Den brukar vara mycket populär på andra LCHF ställen. Kanske Doc inte Doc vill ha detta alls i forumet - Leo, Lua, Profiler: Där varje tråd i den delen kan beskriva en viss person som har med LCHF att göra (eller motståndare till det). Här gäller det att inte göra personangrepp utan mer upplysa om tex deras böcker och deras synsätt. - Leo Omröstning: Rösta i många olika frågor, kolla vad folk tycker, och göra namninsamlingar. - Leo, Limp Mätning/hårdvara/mjukvara: blodsockermätare, blodtrycksmätare, programvaror och dylikt. - kajan Träning/motion/sport: Kunskap/frågor om träning och träning med LCHF samlas på samma ställe. De som inte är intresserade slipper se dessa bland de andra trådarna. - Emma, Feff, Leo, TillMinus, Tommy Runesson, Cavegirl IF Bloggar: Bloggliknande trådar. Kan även fungera att ha i "LCHF-erfarenheter kategorin". - Emma 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajan Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 En kategori som behandlar saker som blodsockermätare, blodtrycksmätare, programvaror och dylikt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lua Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Jag skulle också gärna se en receptkategori, men det kanske gör forumet tungt och överbelastat? Någon form av bloggtråd vore också intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Recept fungerar kanske inte så bra här i forumet... däremot skulle jag också önksa mig en bloggtråd, där folk kan lista sina egna eller andras bloggar som rör LCHF, helst med en liten beskrivning om var bloggens fokus ligger. Sedan borde TRÄNING ju får en egen del ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 29, 2012 Author Share Posted December 29, 2012 Passar inte "LCHF-erfarenheter" kategorin som ett ställe att ha sin blogg tråd på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten b Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Förslag på nytt ämne: Kärlhälsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lua Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Ja, Leo, det har du rätt i. Jag lade min bloggtråd där så får vi se hur det funkar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TillMinus Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Jag håller med Emma, att träning/motion borde få vara en egen kategori:) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Jag är personligen tveksam till recept. Det finns så många bra ställen på nätet med recept... Träning och motion kanske vore en bra vidareutveckling senare. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jag håller med om att Träning och motion borde få en egen kategori. Detta trots att jag själv tycker att träning är skittråkigt. Dock promenerar jag precis överallt jag kan! Jag går en faslig massa steg om dagen eftersom jag trivs med det och finner det meditativt. Det är väl en form av motion trots allt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 31, 2012 Author Share Posted December 31, 2012 Förslag på nytt ämne: Kärlhälsa. Vad vill du ha med här? Har nu uppdaterat första inlägget med en lista på förslagen vi gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Omröstningar som avdelning tilltalar mig. Ett enkelt och effektivt sätt och ta reda på vad som tycks eller vad som gäller. Även de som inte skriver så mycket normalt, kan delta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Röstar på att forumet är redo för att ni lägger in ett par nya kategorier. Det skrivs redan så mycket att t.o.m. jag som väldigt aktiv här har svårt att hinna med i de diskussionerna jag är intresserad av.Träning verkar flest ha som en egen kategori.Några andra kategorier ni vill ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Jag tycker nästan att "Viktminskning", "Diabetes" och "LCHF och träning" kan ha egna kategorier med tanke på hur stor del av forumet som upptas av frågeställningar och diskussioner kring dessa ämnen. "LCHF-erfarenheter" kan byta namn till "Din egen historia" (okej, det var lite tråkigt kanske!) för att förtydliga att den kategorin handlar om den enskilda medlemmens egen erfarenhet och historia, och inte är till för enkät-liknande trådar som frågar om andras erfarenheter kring exempelvis D-vitamin då en sådan tråd mycket bättre skulle passa in i "Näringslära". "LCHF för nybörjare" tror jag vore bättre om den hette "Frågor och svar om LCHF", eftersom det inte bara är nybörjare som kan ha enkla frågor. "Allmänt om LCHF" kanske kan heta "Diskussion om LCHF" för att förtydliga på vilket sätt den kategorin skiljer sig från "LCHF för nybörjare"/"Frågor och svar om LCHF". Som paragrafryttare har jag undrat om kategorin "Övrigt" verkligen tillåter alla ämnen, till exempel om man vill ha en tråd där man bara småsnackar om vad som helst, eller en tråd för att testa forumfunktionaliteten. Jag skulle föreslå en fastnålad tråd som förtydligar om ordet är fritt och i vilken utsträckning. Det var mina förslag! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Bra förslag, tycker precis som dig på allt! Har funderat på namnen på kategorierna och de kändes lite otydliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Det kan absolut bli fler kategorier med tiden. Men inte förrän det börjar bli trångt dvs aktiviteten ökar ytterligare. Det är värre om för många kategorier gör att det börjar se öde ut här och där. Ju fler kategorier desto svårare att få överblick över allt. Ska fundera vidare på namnen på de kategorier som finns. Vad tycker ni andra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humla Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Jag tycker att Sandras förslag är jättebra! Namnbytena bryr jag mig inte så mycket om, men att skilja på viktminskning, diabetes och träning tror jag är bra. Kommer man ny till ett forum för att ta reda på specifik information vill man hitta den direkt. Är man t ex bara träningsintresserad och måste sålla fram de inläggen manuellt är det lätt att surfa vidare till andra forum om man inte genast hittar det man söker. Och vi vill ju haffa nykomlingarna när de droppar in En receptrubrik måste väl också vara obligatorisk, tror vi är många som skulle uppskatta det! Och jag tror inte att vi behöver oroa oss för att det ska bli för tomt i kategorierna, ge det ett par månader till så kommer det att vara smockat här. No worries Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Rent principiellt tycker jag att man inte ska ha för många kategorier. Det blir mer familjärt om man hela tiden träffar på varandra i kanske ca 10 kategorier. Om det blir ohållbart många nya inlägg inom en kategori så är det dags att börja fundera på om man ska dela upp den, så tycker jag Håller med om "Receptkategori". Jag skulle uppskatta om det fanns det omvända, en kategori där alla inlägg från samtliga andra sidor visas (fast utan möjlighet att lägga till nya trådar), så man lätt kan följa det som är hett. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Förslag på en ny kategori som skulle plats under Livstil och hälsa - Litteratur, studier och video/filmer, där vi kan tipsa och kommentera om dessa, just nu ligger de flesta tror jag under Näringslära, men det vore kul att ha detta mer samlat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomad Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Förslag på ny kategori: Hypotyreos och LCHF. En del livsmedel som tex broccoli lär påverka sköldkörteln negativt, dvs kanske trist nog inte lämplig för oss som lider av hypotyreos. Vore intressant att få veta mer om LCHF-kost som påverkar en underproducerande sköldkörtel i positiv riktning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Förslag på ny kategori: Hypotyreos och LCHF. En del livsmedel som tex broccoli lär påverka sköldkörteln negativt, dvs kanske trist nog inte lämplig för oss som lider av hypotyreos. Vore intressant att få veta mer om LCHF-kost som påverkar en underproducerande sköldkörtel i positiv riktning. Det låter som ett ganska smalt ämne! Föreslår att du tar upp det i någon kategori som redan finns, exempelvis "Allmänt om LCHF" eller om det handlar mest om hypotyreos vid olika kosthållningar kanske hellre "Näringslära". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Bra med nya stadsdelen.Då delar som träning m.m. verkar dröja - ska jag göra en sammanfattningslista på typ alla trådar och gruppera dem mer? Eller är det bara onödigt jobb för mig? Många verkar skapa nya trådar om samma sak och har svårt att hitta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts