Jump to content

Jag har uppnått min normalvikt

Katarina Tull

Recommended Posts

Jag har haft en lång resa med viktuppgång och viktnedgång. Nu, efter flera år i www.faa.se som har hjälpt mig i mitt sockerberoenee mer än jag kunnat önska mig, uppnått en normalvikt vet inte hur stabil min nuvarande vikt är, är inte van att stå still antingen upp- eller nergång i vikten. Hursomhelst jag har varit normalviktig sedan i maj 2020, med en liten svikt uppåt i augusti 2020. Jag behöver inte gå ner mer, och nu kommer frågan: Hur ska jag kunna behålla min normalvikt? Jag äter två gånger om dagen, när jag inte är i skolan och utbildar mig till massör då behöver jag äta ett litet mål mitt på dagen. Jag äter tex: 250gr ugnstekt lax med ett par tomater eller blomkål, antingen 1rejäl klick 40 - 50 gr smör, 2msk majonnäs alternativt 2msk crème fraiche fullfeta produkter förstås. 2muggar morgonkaffe svart utan att ha något i. Äter aldrig någonsin sötningsmedel eller substitut för mjöl mm. Äter samma typ av mat till middag. Middagen kl 20 ungefär frukosten cirka 06,30. 

• Like 3
  • Thanks 2

Hurra, vad häftigt! Fantastiskt jobbat! Härligt att stå där och undra hur du ska få stopp nu... :wub:

Äter du dig mätt? Står du dig bra på det du äter eller är det en kamp? Om du mår bra och har energi i vardagen, så strunta i vikten. Om du skulle gå ner lite till så är det inte hela världen. Kroppen kommer stanna när den vill (under förutsättning att den får den näring/energi den behöver). I LCHFs barndom sa man ofta att kosten är viktnormaliserande så kan du släppa siffran på vågen och låta kroppen ta hand om saken tror jag det blir som allra bäst! 

• Like 2

1 timme sedan, Katarina Tull sade:

Jag äter mig mätt, jag äter stora portioner och är nöjd i kroppen.

Varför ändra ett vinnande koncept, liksom? Vikt är bara ett mått på hur gravitationen påverkar vår massa. Bygg muskler så blir du tyngre. :) Skämt åsido, det är ju hormonellt balanserade vi vill vara, slanka. Tycker du verkar ha hittat konceptet!
Det man möjligen kan vilja diskutera, eftersom du nämner sockerberoende och flera års arbete med det, är strategier för att hantera beroendet men det tror jag du fått hjälp med. Vi är nog många i detta forum som skulle behöva hjälp med det. Min erfarenhet är att ju mindre utsvävningar man gör från rutinen, desto bättre går det. 
Så himla glad för din skull! Utan att känna till just dina detaljer är jag säker på att din resa varit turbulent. Så bra jobbat❣️

• Like 2