Jump to content

Jag frossade...

Peter B

Recommended Posts

Fick i mig ungefär följande under kvällen...

1/2 kilo rökta räkor

2 hekto aioli

2 Mojitos!

1/2 flaska vin

Ett antal ostskivor med fikon marmelad

Opsies

Frökex

Lök, rom och cräma

3 Snickers!!!

Grädde med frysta blåbär

Tomat, gurka avokado

Kolsyrat vatten

Ölkorv

Törs man ens fundera vad vågen står på imorgon, blodsocker och blodketos ska vi inte tala om....huva..sovgott på er...om någon skulle råka vara vaken :-)

1/2 kilo rökta räkor

2 hekto aioli

2 Mojitos!

1/2 flaska vin

Opsies

Frökex

Lök, rom och cräma

3 Snickers!!!

Grädde med frysta blåbär

Tomat, gurka avokado

Kolsyrat vatten

Ölkorv

Törs man ens fundera vad vågen står på imorgon, blodsocker och blodketos ska vi inte tala om....huva..sovgott på er...om någon skulle råka vara vaken :-)

Mycket godsaker. Vad gott.

1/2 kilo rökta räkor

2 hekto aioli

2 Mojitos!

1/2 flaska vin

Opsies

Frökex

Lök, rom och cräma

3 Snickers!!!

Grädde med frysta blåbär

Tomat, gurka avokado

Kolsyrat vatten

Ölkorv

Låter väldigt gott! haha.. men som de andra säger så är du nog på banan igen efter cr två dagar ;) om inte kortare..

Det mesta var ju ok framtill snickersarna ^_^

Du drar på dig lite vattenvikt förstås men det är nog borta igen i mitten på nästa vecka :)

Fast då är det ju dags för en ny helg :angry:

Hur gör du då?

Det ballar ur redan efter aiolin :blink:  Om inte mojitosarararnana var utan rörsocker dvs.  ;)

1/2 kilo rökta räkor

2 hekto aioli

2 Mojitos!

1/2 flaska vin

Opsies

Frökex

Lök, rom och cräma

3 Snickers!!!

Grädde med frysta blåbär

Tomat, gurka avokado

Kolsyrat vatten

Ölkorv

Jag vet inte hur du reagerar på vin men efter en 1/2 flaska skulle nog min matlista kunnat sett ut som din om jag hade haft det hemma. Jag dricker därför ytterst sällan vin numer för jag vet att jag transformeras till en jättedammsugare som hysteriskt letar efter att suga i sig allt som innehåller socker. Det hjälper inte att jag dyrt och heligt lovar mig själv att denna gång ska jag inte falla. Dessutom smakar vin bara ok nu för tiden men efter en stressig vecka kan jag få idéen att det skulle vara gott med ett glas vin på fredagen. Korkat för det slutar alltid med en kolhydratorgie.
  • Like 2

Haha ....  Tack för allt intresse. :) .

Jag svarar lite "random" på saker som skrivits ovan utan att ta med "citat".

Det är ju idiotiskt att äta sådär men å andra sidan är det väl OK om det inte händer alltför ofta...och visst att dricka alkohol sänker omdömet å andra sidan vill jag inte avstå från att dricka lite vin på helgerna. Men mojiton måste jag passa mig för den är förrädisk ;) och triggar säkert sockersuget (förutom att den är extremt söt i sig själv).

...och ja det var jättegott...rökta räkor med aioli finns det något godare?

...men idag åt jag inget förrän kvällen..men då var det födelsedagskalas...så jag var "tvungen" att äta lite tårta!!! men det var under kontroll och med en lagom liten bit.

Det blev bara tre snickers eftersom vi inte hade fler hemma (ungarna vara sura i morse :-)

Ketosen låg faktiskt på imponerande 1,1 idag och det blev ett knappt kilos viktuppgång...så det var ju inga större komplikationer.

Blodsockret är kanske den viktigaste orsaken till att jag glidit in på LCHF spåret. Värdet på blodsockret steg också obönhörligt på grund av frosseriet och låg sent på eftermiddagen på  6,7 trots att jag då inte ätit på ca 15 timmar...dagen innan låg det på ca 5,5...så det är ju en bra påminnelse om nyttan med LCHF...jag tror att det komma att ta dagar innan fastevärdena rör sig ner under 6 igen...ett bra argument för att inte göra felsteg alltför ofta!  ;)

• Like 2