KiaL60 Posted October 17, 2021 Share Posted October 17, 2021 Hej, jag är nu en 61 årig kvinna som hela min vuxna liv har försökt att få bort min övervikt, med blandat resultat. I våras tog jag återigen ett beslut, för att bl a mitt höga blodtryck måste sänkas till normal nivå. Jag testade denna gången Keto (max 20 kolhydrater per dag) och gick ner 11 kilo innan mitt blodtryck blev högre och högre. Nu har jag släppt keto och äter enligt vanligt LCHF. Vet inte vad jag gör för fel, men jag kämpar på. 5-7 dagar i veckan går jag ut innan frukost på powerwalk runt 5 km, ingen övrig träning mer än småpromenader med min lilla hund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted October 17, 2021 Share Posted October 17, 2021 2 timmar sedan, KiaL60 sade: Hej, jag är nu en 61 årig kvinna som hela min vuxna liv har försökt att få bort min övervikt, med blandat resultat. I våras tog jag återigen ett beslut, för att bl a mitt höga blodtryck måste sänkas till normal nivå. Jag testade denna gången Keto (max 20 kolhydrater per dag) och gick ner 11 kilo innan mitt blodtryck blev högre och högre. Nu har jag släppt keto och äter enligt vanligt LCHF. Vet inte vad jag gör för fel, men jag kämpar på. 5-7 dagar i veckan går jag ut innan frukost på powerwalk runt 5 km, ingen övrig träning mer än småpromenader med min lilla hund. Hur högt ligger bltr? Hur mkt har det stigit med keto? Hur länge har du ätit så här?Medicinerar du? Livet i övrigt, stress, sömn mm. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaL60 Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 Jag äter blodtrycksmedicin, hade innan keto runt 130/90-85 och nu ligger jag som mest på 155/93. Har ätit keto sedan i juni. Ingen stress och sover jättebra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Kan ju vara omställningen. Det blir ju en sorts stress för kroppen. Avvakta ngn månad till, men håll koll på ditt blodtryck. Det är ju inte jättehögt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts