Popular Post Ami Posted May 7, 2013 Popular Post Share Posted May 7, 2013 För en månad sedan hittade jag en annons där personen med BMI mellan 29-35 är välkomna att delta i studie om vikt minskning och sundare liv . Jag anmälde mig och redan dagen efteråt ringde mig distriktsköterka för att boka en tid med mig för personligtvrådgivning. Jag upplyste honom att jag äter enligt Lchf han kommenterade inte det utan sa vi kommer att prata om kost och du sk genom gå många undersökningar osv. Tiden jag fick var det idag. Redan på morgonen kände jag att jag ville inte gå dit, det kändes inte bra, men jag gick ändå. Där fanns han och en studerande distriktsköterka, det första jag såg var talriksmodell och jag bara kände nej!!! Det har jag testat för många år sedan. Jag har ätit enligt talriksmodell och tränat och gick långa promenader och räknade kalorier , varit med i vikt klubben osv, jag förklarade för honom att jag vill inte äta enligt den modellen utan jag kör lchf. Han lyssnade men sedan förtsatte han att prata om sin bok , fulkorns pasta , fiberrikt bröd osv. Då fick jag nog och tackade för mig och förklarade vad har hänt med min diabetes sedan jag började äta lchf och att jag sänkt diabetes från 96 till 45 och att jag mår bra och att min plats och bok kan ngn annan få , jag vill inte vara med. Då började han berätta att lchf är farlig bl.a. Bl.a. Bl.a. Ni vet kolesterol osv. Då sa jag att han ska gå in på kostdoktorn hemsida och läsa om alla människor som har blivit friska och gått ner i vikt utan att vara hungriga! Sedan gick jag 20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Ah.. antagligen ytterligare en drive för nordisk kost.. dvs ett sätt för LRF att verka lite mer hälsosamma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Bra gjort... ett helt korrekt beslut att gå ifrån. Finns ju liksom ingen anledning för att delta i något som är tvärtemot ens egen erfarenhet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaix Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Rätt beslut! ....för varför ska du fortsätta lyssna på honom, när han själv inte verkar ett dugg intresserad av det du har att säga om erfarenheter kring hur Din kropp fungerar? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts