Leifanders

Expressen blandar och ger

Recommended Posts

Expressen tar in 3 experter för att ge sin syn på hur man håller sig smal.

Den första menar att det bara finns ett sätt för att gå ner i vikt: "Ät mindre, spring mer".

Den andra menar att det viktigaste för att inte gå upp i vikt är: "Spring mer".

Den tredje menar att det bästa sättet för att gå ner eller behålla en lägre vikt är att "äta sig mätt på bra mat".

Någon som kan lista ut vilka tre välkända (inom kostdiskussioner) personer som döljer sig bakom de olika beskrivningarna?

Facit: http://www.expressen.se/halsa/latt-for-att-ga-upp-i-vikt-lev-som-en-smal/

Några råd som faktiskt låter vettiga, några som är samma sak som alltid har sagts (typ ät konstant, hela tiden, men små små portioner - tips nr 7).

En sak som jag upplever som riktigt bra är att det inte bara är samma gamla stofiler som får uttala sig om att det bara är att äta mindre och springa mer utan att det faktiskt tillåts komma in någon med en annan syn på det hela också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm..ja, rådet att äta sig mätt på riktig mat var ju bra. Och att man ska sova ordentligt. Övrigt..ja, jo..

1) Äta frukost, så man inte blir så hungrig - vad jag minns, så var jag alltid vrålhungrig på förmiddagen när jag åt frukost (nej, kanske inte på lchf - men jag är inte hungrigare till lunch utan frukost)

2) Laga din egen mat och ta med lunchlåda - ja, det har jag gjort de senaste 25 åren åtminstone. Då vet jag vad jag får, och burken begränsar portionen. Ganska ok råd. Fast jag har aldrig gått ner i vikt av det

3) Vardagsmotion. Ja, det är väl nyttigt.

4) Tänk långsiktigt. Jo, det gjorde jag väl: långsiktigt fettsnål inriktning med fullkorn förr, och långsiktigt lchf nu för att det andra inte funkade nåt vidare för mig.

7) Ät oftare och mindre. Var det inte en studie ganska nyligen där man testade samma matmängd fördelad på en eller fem sex måltider - och det var de som åt konstant som var hungrigast?

Ja, det kunde varit värre. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser