lillolla78 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Har varit medlem i viktklubb i många år och vägt min mat! Och inte ätit fett alls!! den 15 april bestämde jag mig för att börja med Lchf eftersom jag är sockerberoende och villgå ner några kilon! Går rätt bra! gått ner från 58 kg till 55,6 är 152 cm så rätt nöjd är jag! vill ner på 50 helst 49,9 ;-D hahaahha Men till min fråga?? Hur mycket är en lämplig potion?? kliver upp kl 04,30 på morgonen pga jobb och kommer i säng rung 22-23 tiden:-D så tre mål vill jag äta med sonen Tacksam för alla tips 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Du kanske skall släppa Viktklubbnojan och börja i andra ändan? Ät såpass att du står dig till nästa planerade måltid.. och det är en lagom portion om du blir lagom hungrig strax före du skall äta. Är det svårt att vända på steken så blir det en period av trial and error, dvs det finns sällan någon god anledning att äta om man inte är hungrig.. och det finns inga standardportioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 I princip ska du äta bra LCHFmat så att du blir mätt men inte proppmätt. Speciellt på kvällen har jag märkt att jag inte ska vara proppmätt om jag ska kunna gå ner i vikt. Jag måste också sova tillräckligt för att det ska fungera. Jag gjorde också så att jag räknade ut på ett ungefär hur många kalorier jag behövde per dag och jämförde några dagar om det stämde med vad jag åt. Och de gjorde det. Jag är nästan 60 och normalviktig och går ner fast väldigt långsamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Kolla på handflatemodellen. Sök på Anna Hallens sida (www.annahallen.se). Hon har mycket bra att komma med. Sedan är det prova sig fram som gäller! Lycka till, du har ju börjat bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lillolla78 Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Tack:-D Jag har släppt viktklubb, men efter att ha vägt maten i flera år och inte ätit fett, s¨är denna helomvändning super svår för mig! Tack än en gång för alla tips och råd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Då föreslår jag att du börjar här; http://www.kostradgivarna.se/veckomeny/ Sen så väljer du lite som du vill bland förslagen och prövar vad som fungerar för dig! Ett hett tips.. lär känna din kropps signaler, vad den talar om för dig angående hunger/mättnad.. och sist men inte minst.. skaffa dig nya ögonmått om vad som är en lämplig portion för att stå sig till nästa planerade måltid! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Säger som Maria. .anna halldens handflate metod. Enklast att få lite koll. Nuförtiden lägger jag upp mat och finner att jag inte orkar äta upp mina grönsaker. .prioriterar protein och fett.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Tänk också på att det är vanligt att bli extra hungrig i början, innan kroppen vant sig vid att få fett i stället för kolhydrater. Ät då, även om du åt för inte så länge sedan, även om det verkar bli jättemycket mat. Det går över när kroppen fattar galoppen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts