Timmy Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Så hur ser det ut matmässigt i era kylskåp egentligen? show me Slängde upp ett par bilder på bloggen hur det ser ut i mitt, insåg att jag hade ganska många ostar när jag räknade efter https://thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com/2013/05/09/lchf-vanner-visa-mig-ert-kylskap-har-har-ni-mitt/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Men, då måste man ju städa det först... Och jag har nog väldigt mycket av det jag äter i frysen, samt att min hustru äter annat... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Dåligt med grönsaker där du Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marre.maria Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Det är otroligt hur olika man kan äta. Jag äter också LCHF, men utan mjölkprodukter. Det enda jag skulle äta ur ditt kylskåp är räkor, ägg, köttfärs och fläsk. Jag försökte bifoga bilder på mitt kylsåp, men det lyckades inte Jag har i alla fall: ägg (råa och kokta), benbuljong, varm- och kallrökt lax, köttfärs, bacon, majonnäs, dijonsenap, kokosfett, baconfett, gurka, zuccini och pumpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Shit med ost! Ha ha säkert jättegott men så mycket ost hade jag inte kunnat ha hemma då jag lätt överäter ost Här är mitt kylskåp - har mycket mer i frysen.Gör stora laddningar mat åt gången som jag sedan fryser in i portioner. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Susanne, städade du innan eller har du så fin ordning i kylskåpet jämt? I mitt är det ost, vin, hästbiff på tining, ägg, sparris, champinjoner och faktiskt öl. Öl är inte för mig, blev kvar efter ett besök. Frysen är full av kött, förstår inte varför jag köpt på mig så mycket, bor ju ensam. Kanske för att jag älskar mat och matlagning... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Det här var kul! Jag vet inte om bilderna blev något bra men här är min kyl och frys Vet inte varför dom blev roterade och jag är inte säker på att man ser vad jag har. I frysen ligger lax, gräsbetat kött och vilt. Har mest kryddor i sidofacket. Grönsaker (mest ekologiska), ägg, alger, bacon, korv, gräsbetat kött, kokosgrädde, majonnäs och choklad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timmy Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Det är häftigt vad alla är olika trotts att vi äter efter samma principer, och att vi förvarar sakerna olika också @JerkerStäda behövs inte alls och på mina bilder kan man ändå se vad dottern äter och dricker @Paleo 2.0 Vad är det du säger? jag har en halvtaskig purjolök längst ned och spenat i frysen @marre.mariaLCHF utan mejeriprodukter hade varit en plåga för mig, alla goda ost, grädde, smetana.. Ja jag hade då fått kämpa för att klara mig @SusanneOst har en tendens att gå åt här också men vi passar på att köpa när det är bra pris, testade på kul att väga nyss och cirka 10,2 kg ost har vi att äta upp och jag ser fram emot varenda gram Tackar även för bilden, du blev först med att svara med en. @Y62 Det låter ändå som att maten på något sätt kommer att gå åt, till mer besök eller som du själv sa, att du älskar mat och matlagning ;-)Känslan för mat och matlagning har väckts hos mig sedan jag blev så begränsad med att äta enligt LCHF, nu är det förbannat kul att laga och att äta den, innan var det bara kul att äta den.. @Johanna07 Tackar för bilderna, det var mycket grönt jämfört med någon annan Tack vare första bilden blev jag sugen på paprika, inte bra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Lyckades heller inte bifoga någon bild, men hade jag lyckats så har ni sett att jag slagit er alla i Smör och Bregott fem paket av vardera, det var nästan det enda som fanns i kylen, plus ägg men tyvärr ingen ost. Fredagshandling imorgon!!! Tur man har en frys också Kul tråd! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 @Johanna07 Tackar för bilderna, det var mycket grönt jämfört med någon annan Tack vare första bilden blev jag sugen på paprika, inte bra.. Liksom Maria så äter jag inte mejeriprodukter (förutom smör) så jag kan hålla ganska låg kh-nivå och samtidigt äta generöst med grönsaker. Bär går också bra att äta men nötter (även kokosflingor) går inte för min mage. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Y62: Ha ha ordning och ordning - jag bara förde fram dem lite i rad för att de skulle synas på bilden Fick inte med hyllorna i dörren men där står 5 st 0,5 liters petflaskor med vatten - älskar iskallt vatten. Sen har jag även en burk ekologisk Druvans Dijónsenap som innehåller 4 gr kolhydrater per 100 gr vara - älskar senap också fast man tar ju inte så himla mycket av den så det blir inte mycket kolhydrater. Brukar även ha mer grönsaker förrutom de där morötterna på bilden men har inte varit och handlat ännu Kabanoss-korvar med lite kolhydrater jag köper på Lidl brukar jag också ha ett lager av - jäkligt gott med senap. Bacon fattas också på bilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Kabanoss-korvar med lite kolhydrater jag köper på Lidl brukar jag också ha ett lager av - jäkligt gott med senap. Jag hittade en chorizo (tror jag det var) från Gudruns, med chili som hade 0 kh på Ica Maxi. Starkt var den. men god. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Mitt kylskåp/frys ser riktigt bra ut nu: 2 paket smör, 2 stora lagrade ostar, tre paket ekologiska ägg, ekologisk Bregott, 1 fläskfilé, 2 kg blandfärs, 1 paket grädde, 1 vitkålshuvud, 1 gul lök, 1 grön paprika, 2 kg fläsk, 15 burkar makrill, 1 tub majonnäs, 1 vitlök, 1 burk creme fraiche, 6 paket bacon. Så har jag nyss köpt en flaska ekologisk olivolja och en 1300 ml burk med kokosfett. Har nog aldrig haft så mycket godsaker som nu! Detta var vad jag handlade inför min "strikta period". Mitt rekord vad gäller ost slog jag en gång för fem år sedan när jag bjöd in några vänner på ostbricka. Bara två personer kunde komma den gången... Lucky me! Jag hade 20 olika sorter i kylen samtidigt! Cheeses. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Jag kanske missade nåt, men ingen kylskåpsredovisning hade med yoghurt eller gräddfil? Faktiskt har inte jag heller någotdera i min kyl (men i övrigt är innehållet någon sorts genomsnitt av de beskrivna). För min del handlar det om att magen efter ca 6 mån. med LCHF plötsligt inte klarade av bakteriekulturerna. Jag som alltid har trott att såna är jättenyttiga för matsmältningen. Men det är ju mycket man har gått och trott i sitt tidigare liv ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Jag kanske missade nåt, men ingen kylskåpsredovisning hade med yoghurt eller gräddfil? För min egen del så skippar jag gärna yoghurten när jag vill köra strikt, dels för att det är så gott att jag gärna "överäter" och så är det trots allt en viss mängd kolhydrater i = blir lätt för mycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Jag kanske missade nåt, men ingen kylskåpsredovisning hade med yoghurt eller gräddfil? Faktiskt har inte jag heller någotdera i min kyl (men i övrigt är innehållet någon sorts genomsnitt av de beskrivna). För min del handlar det om att magen efter ca 6 mån. med LCHF plötsligt inte klarade av bakteriekulturerna. Jag som alltid har trott att såna är jättenyttiga för matsmältningen. Men det är ju mycket man har gått och trott i sitt tidigare liv ... För mycket kolhydrater med för lite fett för mej. Jag har creme fraiche i stället Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Oj, den här tråden hade jag missat. Får fixa ett foto snarast. Återkommer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Skulle vara roligt att se bilder på era skafferier också. Städade just mitt skafferi, och tänkte på vilken stor skillnad det är på innan lchf och nu. Tidigare hade jag ett högskåp fullt med alla möjliga torrvaror, såsom olika mjölsorter, socker, flera sorters pasta, ris, flingor, pulversåser osv osv.....nu är det en enda hylla som utnyttjas till mat. Där står macadamia- och kokosolja, några burkar makrill, te, kaffe nötter och lite kryddor. Försökte ladda upp en bild, men lyckades inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Skulle vara roligt att se bilder på era skafferier också. Städade just mitt skafferi, och tänkte på vilken stor skillnad det är på innan lchf och nu. Tidigare hade jag ett högskåp fullt med alla möjliga torrvaror, såsom olika mjölsorter, socker, flera sorters pasta, ris, flingor, pulversåser osv osv.....nu är det en enda hylla som utnyttjas till mat. Där står macadamia- och kokosolja, några burkar makrill, te, kaffe nötter och lite kryddor. Försökte ladda upp en bild, men lyckades inte Jag har inget skafferi men det gör inget för det är ju precis som du säger - förr hade man ett helt jäkla högskåp full med "skit" I ett av mina köksskåp (vanlig storlek) står det kryddor, kakao, sucketter (till kaffet), lite burkar med champinjoner, krossad tomat, sparris etc. Tar inte så stor plats nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Tillbaka från semestern... Ett ekande tomt kylskåp fick lite nya godsaker: Ekologiska ägg 3 pkt Ekologiskt smör 3 pkt 25 burkar makrill (okej, jag hade några liggande sedan i våras) 1 Wästgötakloster Ost Ekologisk grädde 2 pkt Bacon Rökt skinka 2 ekologiska tomater Ekologisk olivolja Ekologiskt kokosfett 3 flaskor MCT-olja Ekologiskt te Blir bra för den här veckan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts