Johanna07 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Inspirerad av Timmys tråd lägger jag upp en bild på min middag. Borde ha stekt lite lök eller svamp till men orkade inte. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Jaha, det var ju för sent eftersom den redan är uppäten Men din middag ser ruskigt god ut, Här blev det köttfärslimpa med gratinerad fetaost, stekt ägg och isbergssallad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Här fakiras det och det är verkligen inget att visa upp...!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Jag har också ätit för ett bra tag sedan så det får vänta till i morgon Jag åt fläskkotlett med smörstekta champinjoner, blomkålsmos och tomat. Ingen sås men klickade över några smörklickar - såååå gott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Berglund Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Här blev det coleslaw och mustig köttfärssås med några bitar röd paprika till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timmy Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Kul initiativ, hoppas på lite inspiration För mig blev middagen i mäktigaste laget, ugnspannkaka med bacon och smörslungad spenat. https://thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com/2013/05/09/ugnspannkaka-med-bacon-och-smorslungad-spenat/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 10, 2013 Author Share Posted May 10, 2013 Älgfärssås gjort på algfärs, tärnad morot, lök och persiljerot samt broccoli och kokosgrädde (och tacoskrydda). Sallad gjord på babyspenat, strimlad rödkål och granatäpple. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Men näää! F*n! ha ha jag åt upp maten precis och kom på efteråt att jag skulle tagit en bild först ju Får göra ett nytt försök i morgon. I alla fall så åt jag en omelett gjord på 3 ägg, 3 matskedar visgrädde,bacon och rödlök, salt, vitpeppar. Ovanpå tomatskivor och champinjoner.Ser dögott ut "Johanna07" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Det blir grillad lax-sida med dill, romsås och en liten gratäng på jordärtskocka också den med dill. Fast just nu står två gojipistagebröd från LCHF-butiken i Arlöv (Malmö) i ugnen och sprider väldoft så det blir kanske lite förrätt :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 10, 2013 Author Share Posted May 10, 2013 Jag tycker det är lite kul att ta bilder! Detta är äggröra med kabanoss, lök och champinjoner. Till det rödbetor och ruccola med granatäppelkärnor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Kul initiativ, hoppas på lite inspiration För mig blev middagen i mäktigaste laget, ugnspannkaka med bacon och smörslungad spenat. https://thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com/2013/05/09/ugnspannkaka-med-bacon-och-smorslungad-spenat/ recept tack hittade inte receptet på din blogg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojomaja Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Hej! Fina och inspirerande bilder! Jag bifogar min middag som åts på uteservering. Lite för lite fett, men det blev en hel del olivolja på också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Vad mycke kolhydrater ni äter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Vad mycke kolhydrater ni äter Jag gissar att det inte är så mycket, kanske jag ska räkna nästa gång. Det är jättesvårt att komma upp i mycket kh med sallad tex. Sen har grönsaker mycket vitaminer/mineraler som jag vill åt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Jag gissar att det inte är så mycket, kanske jag ska räkna nästa gång. Det är jättesvårt att komma upp i mycket kh med sallad tex. Sen har grönsaker mycket vitaminer/mineraler som jag vill åt. Jag tänkte inte bara på sallad utan rödbetor och dyligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Jag tänkte inte bara på sallad utan rödbetor och dyligt Jag försöker äta färgade grönsaker vid varje mål för att få i mig alla näringsämnen. Röd lök, rödkål, rödbetor och morötter och bär är bra alternativ för mig. Paprika och tomat hör till nattskatteväxter som jag är lite försiktig med (äter kost mot autoimmun sjukdom). Jag äter inga mjölkprodukter så lite morötter och rödbetor, i de mängder jag äter dom, är nog inget problem. En annan sak med grönsaker, det är inte vanligt att man överäter dom som med tex mejeriprodukter, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Har en jättedum fråga men är det menat att man ska ta bilden innan eller efter man har ätit upp sitt käk? P.S. Jag har tråkigt just nu.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Har en jättedum fråga men är det menat att man ska ta bilden innan eller efter man har ätit upp sitt käk? P.S. Jag har tråkigt just nu.... En bild av maten i magsäcken såklart! (kanske inte...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 När den kommer ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Mnjae.. 30 gram kolhydrater i två olika version.. vilken väljer du.. och vilken tror du innehåller mest näring? http://www.kostdoktorn.se/trettio-gram-kolhydrater-pa-tva-satt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Mnjae.. 30 gram kolhydrater i två olika version.. vilken väljer du.. och vilken tror du innehåller mest näring? http://www.kostdoktorn.se/trettio-gram-kolhydrater-pa-tva-satt Är det möjligt...jo säger du det så....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Älskar den bilden, Zepp. Har den i telefonen, den får tyst på vilken tvivlare som helst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Precis, det handlar inte bara om mängd kh, utan också kvalitén. På sätt och vis tycker jag paleo poängterar det mer. Å andra sidan kan jag tycka att paleo är lite för generös angående socker, frukt och nötter för min smak. Så jag kombinerar kunskaper från lchf och paleo för att få min perfekta kost. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojomaja Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Mnjae.. 30 gram kolhydrater i två olika version.. vilken väljer du.. och vilken tror du innehåller mest näring? http://www.kostdoktorn.se/trettio-gram-kolhydrater-pa-tva-satt Zepp, du som har svar på allt. Hur fick du in bilderna i själva inlägget? Mina hamnar bara som thumbnail. (Se mitt linlägg här i tråden) Jag har frågat här på forumet förut men inte lyckats få svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Du måste ladda upp bilderna någonstans först. Då får du en länk till bilderna som du kan klistra in under Bild. Jag laddar upp mina på min dropbox/Public men det finns speciella sajter där man kan ladda upp bilder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojomaja Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Du måste ladda upp bilderna någonstans först. Då får du en länk till bilderna som du kan klistra in under Bild. Jag laddar upp mina på min dropbox/Public men det finns speciella sajter där man kan ladda upp bilder. Tack Johanna 07. Då förstår jag bättre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Eftersom bilden redan fanns på Kostdoktorn så kopierade jag bara den och klistrade in den.. rätt i textfönstret. Sen så.. det är lätt att dribbla bort sig i allt kolhydraträknande.. och även när vi håller ner kolhydraterna så är det lätt att glömma bort näringen! Och är det verkligen värt det att belasta sitt kolhydratkonto med ett hamburgerbröd.. när man skulle kunna få in en massa grönsaker, lite nötter, bär, oliver och faktist en o annan rotfrukt.. och ändå äta en relativt strikt LCHF? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojomaja Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Ikväll blev det lite rester. Ost-baconmuffins med sallad och hemgjord guacamole. Kanske inte så snygg bild, men gott var det! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessima Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Paj med spenat och varmrökt lax 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 19, 2013 Author Share Posted May 19, 2013 Provade en recept på Blomkåls stir-fry från Moniques blog: http://www.lifezone.se/recept/gronsaker/lchf-blomkals-stirfry/ Jag hade inte worchestersås så jag använda sambal oelek och wok-krydda från LCHF butiken. Blev super gott. Väldigt mättande. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Ikväll blev det lite rester. Ost-baconmuffins med sallad och hemgjord guacamole. Kanske inte så snygg bild, men gott var det! Du får gärna dela med dig av receptet på ost-baconmuffins, jag gillar alla former av matiga muffins som man kan ta med sig när man åker bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojomaja Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Du får gärna dela med dig av receptet på ost-baconmuffins, jag gillar alla former av matiga muffins som man kan ta med sig när man åker bort. Hej Labolina! Här är mitt recept: http://www.matdagboken.se/?p=recept&ReceptID=10223 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Ett recept jag hittat på själv är jätte gott även kalla. 300 gr köttfärs 0,5 lök salt peppar ev vitlök och örtkryddor bacon Blanda färsen klä muffinsformar ej pappers med bacon ställ in i ugnen 200° ca 20 min strö över ost grädda tills osten fått färg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts