Jojo77 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Hejsan jag undrar om det är någon som med säkerhet vet om light,zero och liknande produkter skall undvikas på lchf diet bara för att inte öka eller hålla kvar sockersuget eller om det verkligen bryter ketosen?jag skulle kunna dricka light produkter och ha styrka nog ändå att stå emot mer sötsug om det är så att den bryter ketosen,nån som vet med säkerhet?hur är det med sockerfria tuggummin?mvh jojo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Jag vet inte men om jag dricker cola ligth eller zera o blir jag väldigt hungrigoch sugen på mat 2å dagar efter intaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Jag dricker skiten ibland. Jag tror inte de konstgjorda sötningsmedlen är någon hälsokost, men inte att de är dödliga heller. Jag får inget sötsug alls. Att det skulle påverka ketosen tror jag inte på. Häromåret gjorde jag (före Andreas) ett prov mha en kompis som har diabetes T1. Jag mätte blodsockret, drack 33cl lightläskeblask och mätte igen efter 30min. Ingen skillnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Säkert kan du dricka det någon gång. Jag borde göra det - för att inte bli som Prusiluskan. Lite synd då och då gör gott. (Men artificiella sötningsmedel undviker jag helt. Så jag får hitta på något annat odygdigt...) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts