stroker49 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 I morgon skall jag ut och flyga. Flygmat är ju något förskräckligt och hade jag varit vegetarien, gluteninolerant, hindu, eller jude eller tio andra varianter så hade det nog löst sig. Att hävda att man behöver diabeteskost gör saken knappast bättre, då lär man väl behöva insulin även som frisk för att få ner blodsockret! Vid 12:05 åker jag från Amsterdam och skall flyga åtta timmar. Nu har jag en matlåda med stekt rökt fläsk, smör, kokosfett och tre ägg samt några plastbestick som skall ner i handbagaget. Kommer jag igenom säkerhetskontrollerna med denna "laddning" så är planen att äta det i gaten och sedan bara dricka kaffe, te och vatten tills jag landar. Vad tror ni om det, börjar jag bli för extrem? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojomaja Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 I morgon skall jag ut och flyga. Flygmat är ju något förskräckligt och hade jag varit vegetarien, gluteninolerant, hindu, eller jude eller tio andra varianter så hade det nog löst sig. Att hävda att man behöver diabeteskost gör saken knappast bättre, då lär man väl behöva insulin även som frisk för att få ner blodsockret! Vid 12:05 åker jag från Amsterdam och skall flyga åtta timmar. Nu har jag en matlåda med stekt rökt fläsk, smör, kokosfett och tre ägg samt några plastbestick som skall ner i handbagaget. Kommer jag igenom säkerhetskontrollerna med denna "laddning" så är planen att äta det i gaten och sedan bara dricka kaffe, te och vatten tills jag landar. Vad tror ni om det, börjar jag bli för extrem? Glöm inte att visa upp maten i säkerhetskontrollen bara. Hävda att det är dietmat. Det har man rätt att ta med i handbagaget och den behöver inte ligga i sån där förslutningsbar påse som de har för vätskor och annat farligt. Trevlig resa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Det här väcker en annan fråga hos mig, ursäkta om jag "kapar" tråden. Jag har samma problem på jobbet. LCHF är inget skäl att få specialmat men allehanda andra är helt okej. Vilken religion eller mystisk böjelse skulle man kunna hävda istället med samma slutmål, lågkolhydratkost? Försökte påstå att jag var jude i slutet av min förra vistelse i Kosovo men det gick dom inte på och frågan är om det är bättre. Tanken då var att koshermat iallafall inte blandas ihop så mycket. Några bra tips på religion/ böjelse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Vi får registrera LCHF som en religion, då kan vi nog få bidrag också, då blir det förbjudet att diskriminera oss. Haha vissa tycker nog reda att en del av oss är religiösa sektmedlemmar. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lykkeliten Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 I morgon skall jag ut och flyga. Flygmat är ju något förskräckligt och hade jag varit vegetarien, gluteninolerant, hindu, eller jude eller tio andra varianter så hade det nog löst sig. Att hävda att man behöver diabeteskost gör saken knappast bättre, då lär man väl behöva insulin även som frisk för att få ner blodsockret! Vid 12:05 åker jag från Amsterdam och skall flyga åtta timmar. Nu har jag en matlåda med stekt rökt fläsk, smör, kokosfett och tre ägg samt några plastbestick som skall ner i handbagaget. Kommer jag igenom säkerhetskontrollerna med denna "laddning" så är planen att äta det i gaten och sedan bara dricka kaffe, te och vatten tills jag landar. Vad tror ni om det, börjar jag bli för extrem? Låter som en bra matlåda:-) Hoppas du fick igenom den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 När vi flög förra året med barnen hade jag packat en ordentlig matlåda till oss och barnen (flög från Köpenhamn till Gran Canaria). Det var INGA problem att ta den genom säkerhetskontrollen. Det är vätskor man inte får lov att ha med sig. Jag hade en låda med LCHF kladdkaka (bra att slippa tjatet från en 5 åring som vill ha snasck) och en låda med kycklingsallad och lite fröknäckebröd. Vatten köpte vi på flygplatsen. Bestick kommer jag inte ihåg hur vi gjorde med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Det funkade perfekt! På planet så såg flygvärdinnorna förvånade ut när jag inte tog något (utom en liten bit ost, lite rött vin, kaffe och en liten konjak samt mycket vatten) och svarade dem på deras förfrågningar om mat, snacks, glass etc " nä det är ju bara en dryg åtta timmars flygning". Jag åt sexton timmar senare, inga problem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Står om en LCHF "religion" här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts