Ti Ti

Stockholm: mataffärer

Recommended Posts

Besökte häromdagen ICA på Folkungagatan (den närmast Medborgplatsen) för att jag visste att de var återförsäljare av Stockpots färdiga ekologiska långkokta buljong (ja, jag är för lat för att göra min egen).

Hittade dessutom en ny (för mig) Mini Baby Bel: Emmentaler (gula i stället för röda), 'Lardo alle erbe' från Ridderheims (som tunt, tunt bacon fast bara det vita fettet, fanns i och för sig några paket med väldigt tunna strimmor kött i också) och  Flaeskesvaer från Lyka.

Funderar på att ta mig till någon av Cajsa Wargs butiker, de verkar ha bra sortiment - någon som varit där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cajsa warg butikerna är foodie heaven. Älskar att stosa omkring där. Men de är inte särskilt bra ut kolhydrat perspektiv. Förutom mejeriet där man kan hitta fina lyxsmör och sånt och naturligtvis deras kötträtter korvar och sånt. Värda besök. Hamnar oftast i den på söder och då besöker jag även Urban deli i närheten. Men den på kungsholmen känns lite bättre tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra butik inne i stan att hitta mycket Lchf produkter är coop daglivs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att City Gross i Bromma är toppen. LCHF-avdelning, mycket ekologiskt, Äkta vara-märkning, gratis frukt till barnen osv. Dessutom enormt välsorterat med fiskdisk och eget bageri (inte så intressant för oss iofs...). Granne med ÖoB dessutom om du vill köpa deras sockerfria kryddor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jamen...jag var där lite snabbt för nån dag sen (baddräkt inköp på decathlon) och missade helt detta! måste tillbaka till bromma förstår jag..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har varit på Kajsa Warg flera gånger. Finns mycket där, nästan för mycket. Vore bättre om de hade sitt sortiment på nätet så man kunde välja hemma och gå dit och veta vad man vill ha. Alternativa smöret är bra, dom har mycket ekologiska tillbehör tex Ajvar Relish, Olika curry pastor etc.

En annan bra affär är 8T8 http://www.8t8.se/

Där kan man köpa fryst gräsbetad lammfärs och nötfärs, ibland även färsk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har varit på Kajsa Warg flera gånger. Finns mycket där, nästan för mycket. Vore bättre om de hade sitt sortiment på nätet så man kunde välja hemma och gå dit och veta vad man vill ha. Alternativa smöret är bra, dom har mycket ekologiska tillbehör tex Ajvar Relish, Olika curry pastor etc.

En annan bra affär är 8T8 http://www.8t8.se/

Där kan man köpa fryst gräsbetad lammfärs och nötfärs, ibland även färsk.

OOh, spännande. Jag måste gå dit nästa gång jag är inne i stan :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra butik inne i stan att hitta mycket Lchf produkter är coop daglivs.

Var ligger denna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

S:t Eriksgatan 34-38. Fridhemsplan :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OOh, spännande. Jag måste gå dit nästa gång jag är inne i stan :)

Dom har också ghee. Jag tror jag köpte min gröna och röda curry pasta där. Bra men dyr affär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg