kickaro74 Posted March 10, 2022 Author Share Posted March 10, 2022 Jag tog en ketosticka nu på kvällningen och till min förvåning ligger jag på det högsta. Jag har inga symptom som jag hade i början så det är skönt, få se vad vågen står på nästa vecka 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted March 13, 2022 Author Share Posted March 13, 2022 Idag blir det ingen promenad. Jag är totalt orkeslös och höll på att svimma i duschen pga en ångestattack. Vet inte om kraftlösheten beror på ketosen men jag håller mig hemma idag, vilar och tar hand om mig själv. Imorgon är det dags för session 3 med psykologen som jag hoppas ska avlöpa smärtfritt. Sköt om er allihop 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 KRAM! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted March 16, 2022 Author Share Posted March 16, 2022 Vägde mig nu på morgonen, 125 kg prick och 9,9 kg ner totalt. Nästa gång blir det 10 kilos strecket 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 17, 2022 Share Posted March 17, 2022 Snyggt, @kickaro74! Och så alla centimetrarna på det! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted March 18, 2022 Author Share Posted March 18, 2022 Jag har sovit uruselt inatt och är totalt orkeslös idag så jag skippar promenixen och är hemma och tar det lugnt. Gubben ska ut och jag ska bara vara hemma och vara. Vitlökskyckling och smörstekt blomkål till kvällen nam nam Ha en fin dag alla 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted March 20, 2022 Author Share Posted March 20, 2022 Ingen promenad idag heller, inte blivit av på 3 dagar för jag är så trött och orkeslös. Imorgon ska jag ta en sväng i alla fall, jag ska till psykologen så då kan jag promenixa direkt efter. Inatt/går kväll impuls åt jag lite extra också, inget "förbjudet" utan ägg med majonäs och gubbens philadelphiaost Nåväl så blir det ibland. Skön söndag till er allihop 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted March 29, 2022 Author Share Posted March 29, 2022 Hur gör man med mejeri när man ska gå ner i vikt och äter LCHF? Jag undviker det så mycket som möjligt förutom min månatliga ätardag, då frossas det i ostar och grädde En del säger att det är ok att äta bara man håller koll på kolisarna och en del säger att man ska undvika det. Vad tycker ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted March 30, 2022 Author Share Posted March 30, 2022 Vägde mig idag efter 2 veckor och har stått still på 125 kg. Glad för det för jag har "extraätit" på kvällarna och förra veckan var jag ute en dag och drack en massa öl och dansade Har skärpt till mig igen och kämpar vidare 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 On 2022-03-30 at 00:43, kickaro74 sade: Hur gör man med mejeri när man ska gå ner i vikt och äter LCHF? Det är nog snarast så att det är väldigt individuellt. En del klarar det utmärkt medan andra, som kanske fastnat på en viktplatå, måste sluta med det för att vikten ska rubbas. Så länge du går ner i vikt, inte har allergiska besvär eller så (huden tex), så ät mejerier om du vill. Det är inte artegen kost men enkelt och gott. Robyn O'Brien frågade sig "Are we allergic to food or what's been done to it?" och det är en relevant fråga. Många klarar ohomogeniserad mjölk (där man inte slagit sönder fettpartiklarna) bättre än köpemjölk. Kanske pastöriseringen förstör strukturer också? Eller ja, det gör den men hur mycket vet jag inte. Kokning förändrar, det är ju inget konstigt i sig. On 2022-03-30 at 22:02, kickaro74 sade: och har stått still Tjoho! Stå still är himla bra!! 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted April 6, 2022 Author Share Posted April 6, 2022 Vägning idag, 1,7 kg ner sen förra veckan och 11,6 kg totalt 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted April 17, 2022 Author Share Posted April 17, 2022 Påsken är snart över och jag har överätit så magen står i 4 hörn Inga kolisar dock, bara lchf mat men alldeles för mycket. I morgon är det tillbaka till gängorna igenmed både mat och motion. Hoppas ni alla haft en fin helg 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 On 2022-04-18 at 00:12, kickaro74 sade: Påsken är snart över och jag har överätit så magen står i 4 hörn Inga kolisar dock, bara lchf mat men alldeles för mycket. I morgon är det tillbaka till gängorna igenmed både mat och motion. Hoppas ni alla haft en fin helg Heja dig att du bara ätit lchf-mat!! Det ska du klappa dig själv på axeln för. Sen ordnar sig resten när du kommer tillbaka i gängorna igen. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted April 27, 2022 Author Share Posted April 27, 2022 Hade lyckats gå upp i vikt denna veckan och jag vet varför. Jag har ätit det jag ska under dagen men sen har jag smaskat imig grejer sent på kvällen också och det har blivit nästan varje dag. Visserligen har jag hållt mig till lchf käk men det har blivit för mycket helt enkelt så nu är det skärpning som gäller 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 28, 2022 Share Posted April 28, 2022 Helt rätt inställning! Livet händer, ätandet också. Bara att lägga det bakom sig och köra på. I långa loppet vinner du på att vara snäll mot dig själv, där "snäll" betyder att du inte blir arg på dig själv för att du snubblar ibland men inte ger upp. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted May 4, 2022 Author Share Posted May 4, 2022 Slutat överäta och har tappat 0,7 kg denna veckan Kanske lyckas gå ner resten som jag gick upp till nästa vecka 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted May 11, 2022 Author Share Posted May 11, 2022 Ingen vägning denna vecka för jag har överätit några dagar IGEN så jag kämpar vidare tills nästa vecka. Fattar inte varför jag går upp och äter när jag inte ens är hungrig men en anledning är BARA FÖR ATT DET FINNS i kylen, så hädan efter köper jag inget som kan få fantasin att rulla igång (kan vara vad som helst faktiskt). Men jag ger mig inte 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Alla kör vi i diket ibland.... Det viktiga är ju att man reser sig igen och tar nya tag. Så kämpa på! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Du kanske ska fundera över varför du känner för att äta? Jag menar, om det kan vara allt, och du då inte ska köpa hem det, så blir kylen tom…? Är du uttråkad? Stressad? Brist på något? (Jag tror att mitt chokladsug kan vara magnesiumbrist). Jag känner ju inte dig, så jag spånar. Men jag vet att om jag mår bra kan kylen vara full av läckerheter som får stå i fred. Och är jag sugen hjälper det inte att kylen är tom. Vi hade någon tråd här om sug, för några år sedan, minns inte om vi kom fram till något. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted May 12, 2022 Author Share Posted May 12, 2022 4 timmar sedan, Effie sade: Du kanske ska fundera över varför du känner för att äta? Jag menar, om det kan vara allt, och du då inte ska köpa hem det, så blir kylen tom…? Är du uttråkad? Stressad? Brist på något? (Jag tror att mitt chokladsug kan vara magnesiumbrist). Jag känner ju inte dig, så jag spånar. Men jag vet att om jag mår bra kan kylen vara full av läckerheter som får stå i fred. Och är jag sugen hjälper det inte att kylen är tom. Vi hade någon tråd här om sug, för några år sedan, minns inte om vi kom fram till något. När jag väl får såna sug så är det på sena kvällar/nätter, Jag håller precis på att somna och helt plötsligt *PLING* så får jag för mig att jag ska äta. Jag kommer på att det finns något speciellt i kylskåpet (torsk på creme fraiche, äter det som yoghurt) eller så blir det någon grotesk blandning (kan äta krossade tomater med sked tex) bara det finns smak på det. Jag har varit känsloätare förr så jag vet vad det innebär, äta vid stress, irritation ilska mmr. Men jag känner just inget sånt när jag går upp på nätterna, kan vara nån form av tröst kanske, en snuttefilt när jag ska sova. Kämpar med det i alla fall och nu har det gått bra i några dagar så jag hoppas det håller i sig 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted May 25, 2022 Author Share Posted May 25, 2022 Vägning idag och jag har gått ner 1,1 kg, 12,6 kg allt som allt så det får man vara nöjd med. På lördag har jag min "ätar dag", lchf mat men får äta fritt utan att mäta och väga. Blir smarrigt med kladdkaka, ost chips och lite annat smått och gott 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 Nästan 13kg är inte fy skam! Hur ska du fira? Nya kläder kanske? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickaro74 Posted May 25, 2022 Author Share Posted May 25, 2022 29 minuter sedan, MariaF sade: Nästan 13kg är inte fy skam! Hur ska du fira? Nya kläder kanske? Japp, det blir ett inköp av lite ditten och datten Blir roligt att få känna sig lite fin. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts