Kristin Hovensjö Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Jag tidigare haft havredryck i mitt kaffe mellan/ lätt havredryck. Nu undrar jag ha i kaffet istället för havredryck? Kan jag havredryck 3% eller oatly Vispgrädde i kaffet? Både vegan och tål inte laktos. Jag provat kaffe på smör tyckte inte om det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 8 timmar sedan, Kristin Hovensjö sade: Jag provat kaffe på smör tyckte inte om det. Vispade du? Man måste vispa, annars får man ett lager smält smör uppepå och det är inte gott. Om man tar en lattevisp (eller stavmixer för större mängd) tycker jag mitt te (gillar inte kaffe) med smör blir jättegott. Vissa kör med kokosgrädde också, har du testat det? Å andra sidan kanske du inte har mer än nån tesked havredryck och då kanske det kan få slinka igenom? Det beror ju lite på hur du angriper LCHF, så att säga. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristin Hovensjö Posted February 5, 2022 Author Share Posted February 5, 2022 Ja jag vispade smör och kaffe tyckte smakade för fett inte kaffe. Köra kokos grädde också göra. Ja har typ 1 tsk eller så i kaffet kanske funkar. Försöker köra strikt lchf så lite kolhydrater går då mår kroppen bättre. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Testa kaffe med ett ägg och en liten klick smör.Kör det i mixern. Det är överraskande gott. Det är min frukost Så länge det handlar om måttliga mängder kan du i princip ta vad du vill. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 10 timmar sedan, Peter B sade: Testa kaffe med ett ägg och en liten klick smör. Kanske inte så veganskt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 veganskt... Nää Men Kristin verkar ju testat med smör förut, så hon kanske är mer åt det vegetariska hållet? ... kan ju tillägga att jag använder klarifierat smör eftersom vi har smörprotein- och laktoskänsliga i hushållet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelgeK Posted February 7, 2022 Share Posted February 7, 2022 Ann Fernholm har bra synpunkter på Havredryck: http://annfernholm.se/2020/09/16/oppet-brev-till-oatly/ 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts