Kristin Hovensjö Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Hur är det att dricka Funlight och sockerfria läsk/ saft vid lchf? Bättre dricka vanligt vatten med limesaft eller Mineralvatten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Det är såklart alltid bättre med vatten. Ibland kan man dock behöva substituten för att överhuvudtaget hålla sig på banan. Eftersom du, om jag minns rätt, haft en del beroendeproblematik så skulle jag nog föreslå smaksatt vatten eller bubbelvatten för att inte ramla ner i sötsaksträsket. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristin Hovensjö Posted February 5, 2022 Author Share Posted February 5, 2022 Precis alltid bättre med vatten ja. Ja precis behöver alternativ på banan eftersom jag inte tycker vanligt vatten inte är jättegott. Ja då kör jag på smaksatt vatten eller bubbelvatten. Inte ramla ner I sötsaksträsket. Tack för hjälpen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 Jag håller med, försök att avstå konstgjord sötning. Det är inte bra vare sig för tarmflora eller för hjärna. Jag har på senare tid börjat med att dricka olika typer av örtteer kallt. Jag kokar upp och låter svalna, och har sedan i kylen. Det finns mycket goda smaker att välja på i en vanlig mataffär. Grönt te Chai eller Citrus från Coop tycker jag är gott. Och Willys te med hibiskus, blåbär & havtorn, gärna med lite extra citron. Koros Yerba Mate är min senaste favorit: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts