Jump to content

Lua filosoferar

Lua
 Share

Recommended Posts

Taraaa! Äntligen har jag flyttat alla kulor till rätt glas! 12 envisa halvkilon har jag blivit av med genom ökat fettprocent, tålamod, 16:8 och mindre portioner. Jag är så glad! Hoppas jag kan inspirera någon!

I bloggen finns också ett jättesmaskigt recept på örtsmörsfyllda lamburgare, som jag hämtat från senaste Buffétidningen. Är det inte härligt att man ser fler och fler Icke-fettskrämda recept även i vanliga tidningar!

Grattis att du nått ditt mål!

• 4 weeks later...

Härliga tider med sol och hett väder över Norrbotten! Jag håller min vikt och mår väl!

Sommaren är picknick för vår familj och picknick är för våra barn synonymt med bland annat bröd. Eftersom vi försöker dra ner på kolhydraterna även för dem har jag försökt hitta ett bröd som barnen tycker om, och nu har jag gjort det: zucchinibaguetter. Jag har sett det åtskilliga gånger på internet, men tänkt att det gröna skulle avskräcka barnen (snacka om att vara fördomsfull. Jag skäms) Men inför gårdagens utflykt provade jag och tänka sig: alla i familjen gillade dem helskarpt! Receptet finns överallt, bara att googla, eller så tittar ni in hos mig!

http://luafilosoferar.wordpress.com/2014/07/16/zuccinibaguetter/

• Like 1

• 2 weeks later...

Jag vill dela ytterligare ett fantastiskt picknicktips: Svamsallad savoiarde, hämtad ur Sommarkväll av Håkan Larsson. Så här står det i beskrivningen av rätten: "En klassisk bondsallad från franska Alperna kompletteras med frästa champinjoner och riven kryddost. Härligt mustig och mycket lättlagad"

Jag hade med mig den idag, lätt modifierad för att passa att ha med sig i picknickkorgen, och älskade kombinationen med rimmat sidfläsk och de andra kraftfulla smakerna!

http://luafilosoferar.wordpress.com/2014/07/24/3052/

Sjukt goda laxpaket i bloggen idag! Det är ju så enkelt att lägga i det man gillar och råkar ha i kylen. Jag hade bl.a. sparris, fetaost och gräslök den här gången. Till serverade jag bland annat ett fantastiskt basilika- och parmesansmör :wub:

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nytt tema på bloggen, med mycket tydligare kategorier som gör det lättare att hitta något specifikt :)  Jättegod och familjevänlig köttfärsgratäng idag och fräsch pestolax igår.

Dessutom har jag blivit krönikör för en lokal webbsite som länkar till min blogg. Det är ju jättekul att få nå ut med lågkolhydratrecept till flera - jag är skitglad! :wub:

• Like 2

• 1 month later...

Nu har jag dragit igång en Nyttiga-november-grej i bloggen för när jag skulle prova kläder inför näringslivsgala hade mina partykläder krympt lite sedan sist :huh: Inget alarmerande, men dags att hitta tillbaka till formen. Fem veckors matschema, en 30-dagars magutmaning, 16:8 och vit månad - så frågan blir:

Vad kan hända med en degig kropp på fem veckor? ;)

Haka på om du vill och behöver!

• Like 1

• 2 months later...

Usch, vilken flopp Nyttiga november blev... Den 5 november dog min mamma och jag föll tillbaka i gamla osunda tröstätarmönster. Så otroligt lätt det var! Och ingen i min omgivning reagerade särskilt starkt utan var förstående och spädde på mina egna beroendetankar. Inte hade de reagerat så om jag börjat om att röka...

Så för mig kom nyåret som en skänk från ovan på något vis. Med 6 (!) nya kilon och ett sockersug utan like tog jag nya tag. Och det är så skönt, så skönt, så skönt!

Titta gärna in på bloggen och låt dig inspireras (och jag blir inte ledsen för lite uppmuntrande tillrop)

Kram på er alla, nybörjare och omstartare och gamla rävar :wub:

https://luafilosoferar.wordpress.com/2015/01/02/nystart-2/

• Like 1

• 3 weeks later...