Eva Carlberg Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Hej. Finns det nån som kan svara mig på följande: Jag har gått på strikt - måttlig LCHF -diet + periodisk fasta sedan hösten 2019. Dock med ett längre avbrott under sommaren och hösten 2021. Har nu varit igång igen sedan 1:a januari i år. Under min första period gick jag ned nästan 10 kilo, fick ordning på en krånglig mage och mådde jättebra. Men denna gång får jag inga resultat - trots att jag gör samma. I går mätte jag både blodsocker och ketoner (med stick i fingret) för första gången på ett år. Jag hade då bara 0,4 i ketonvärde och dessutom 5,3 i bodsocker. Jag mätte på morgonen innan jag ätit nåt och jag har aldrig haft högt blodsocker förut. Vad kan ha hänt? Nån som har nåt tips till mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 5,3 är ett helt normalt värde. Det är svårare att veta varför det fungerar sämre denna gång. Men det är inte ovanligt. Det kan vara annat som påverkar? Stress? Sömn? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted March 3, 2022 Share Posted March 3, 2022 On 2022-02-25 at 22:24, Peter B sade: Det kan vara annat som påverkar? Ålder? Hormonnivåer? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts