Jump to content

Viktminskning produkt. Snälla hjälp (till om Lipovon)

Guest ninna1

Recommended Posts

Guest ninna1

Någon som vet något om viktminskning produkt Lipovоn. Jag vill använda denJag vet ingenting om det. Тack

Någon som vet något om viktminskning produkt Lipovоn. Jag vill använda denJag vet ingenting om det. Тack

Jag är allmänt skeptisk till viktminskningsprodukter. Aldrig i livet att jag skulle använda något sådant. Vem vet vad dom ställer till i kroppen och inte ger dom någon långsiktig förbättring heller.

• Like 1

Hej!

Jag förstår om du försöker hitta svar genom att fråga det på hälsoforum osv, men detta forumet är den totala motsatsen till viktminskningsprodukter i allmänhet. Tyvärr blir det nog svårt för dig att hitta svar om det här. 

Men som råd kan jag ju säga att Om du tänker pröva en sådan produkt, är det bäst att ta reda på så mycket som möjligt innan. Är du osäker - pröva inte.

Som något orelaterat råd vill jag dock påpeka att viktminskningspreparat troligen är det värsta sättet att gå ner i vikt på. Hoppas du hittar ett bättre sätt i stället =)

• Like 5

Tycker nog att deras egen lista över vad man ska vara försiktig med är tillräckligt avskrämmande:

WARNING: DRINK AT LEAST 2 LITRES OF WATER, WHILE TAKING LIPOVON.

Cautions:
DO NOT EXCEED THE RECOMMENDED DOSE.
DO NOT USE DURING PREGNANCY OR LACTATION.
DO NOT USE IF UNDER 18 YEARS OLD.
DO NOT USE IF YOU HAVE HIGH BLOOD PRESSURE OR ANY DISEASE OF THE NERVOUS SYSTEM.
DO NOT DRINK ALCOHOL.
Keep out of reach of children.
Lipovon is a dietary supplement

Att man ska vara noga med att dricka tillräckligt med vatten kan innebära att preparatet har en vätskedrivande efffekt, och då är det ju inte så konstigt om man initialt går ned lite i vikt, precis som många gör med LCHF.

• Like 1

Att stoppa i sig piller hjälper inte. Det är ett större arbete man behöver göra; lägga om sin livsstil. Har man ätit sig till en övervikt har man gjort det under en längre period av någon anledning. Vissa behöver stöd i form av samtal, andra KBT och för vissa räcker det att lägga om kosten bara lite medan andra kräver en större ändring.

Men att äta piller eller använda andra bantningspreparat är bara en tillfällig lösning. Du kanske går ner i vikt men det kommer inte hjälpa i längden om du inte gör det andra arbetet också!

dessutom är vissa bantingspreparat farliga och kan skada ditt hjärta t.ex. Jag tänker inte skriva ut vilka bantingspiller det var för jag vill inte ge någon dieén att införskaffa dem.

Men se det mer långsiktigt och börja i den änden så kommer du ha igen det längre fram i livet.

• Like 1

Guest rebena

Detta är en mycket kvalitetsprodukt. För två månader lyckades jag tappa 9 kg av min vikt. Lipovon för mig är mycket bra!

Detta är en mycket kvalitetsprodukt. För två månader lyckades jag tappa 9 kg av min vikt. Lipovon för mig är mycket bra!

Vad är vinsten med det om du inte förändrat din livsstil långsiktigt?

• Like 1

Förutom Lipovon - vad ska man göra förutom att ta detta medel?

Hur/vad ska man äta?

Du tappade 9 kg för två månader? Kom dom tillbaka sen?

Varför vill du använda en produkt som du inte vet något om?

Ta reda på fakta först, och avgör därefter om du vill använda den eller inte.

• 2 weeks later...
Guest ninna1

Kan du berätta hur exakt gör denna Lipovon!

Det är ett Hodiabaserat preparat, det sätter ner aptiten!

Pröva strikt LCHF, det sätter oxå ner aptiten.. men på ett mer naturligt sätt, och fortsätter man sedan med LCHF så är det livslångt!

• Like 2

Det är ett Hodiabaserat preparat, det sätter ner aptiten!

Pröva strikt LCHF, det sätter oxå ner aptiten.. men på ett mer naturligt sätt, och fortsätter man sedan med LCHF så är det livslångt!

Vete sjutton.....lchf-maten är så god, så min aptit ät på topp för jämnan.

Har inte lyckats hitta det där med att äta jante, dvs lagom.

Guest rebena

Kan du berätta hur exakt gör denna Lipovon!

Den huvudsakliga effekten av Lipovon att dämpa hunger och öka ämnesomsättningen!

• 3 weeks later...

Min trollsensor säger mig att ninna1 och rebena är samma person som uppenbarligen försöker kränga en produkt till oss!

Jämför sättet de "båda" (nyanlända) skriver på.

Ja, texterna verkar ju vara maskinöversatta...

• Like 1

Min trollsensor säger mig att ninna1 och rebena är samma person som uppenbarligen försöker kränga en produkt till oss!

Jämför sättet de "båda" (nyanlända) skriver på.

Jag har känt det när det gäller Rebena i alla fall. Ibland undrar jag om det finns något verktyg som skannar av nätet så att t ex dom som säljer t ex Lipovon får reda på att man diskuterar deras produkt. Jag har undrat samma sak när man i olika forum har diskuterat Annika D och hon ganska snart dyker upp och deltar i diskussionen.

Jag har känt det när det gäller Rebena i alla fall. Ibland undrar jag om det finns något verktyg som skannar av nätet så att t ex dom som säljer t ex Lipovon får reda på att man diskuterar deras produkt. Jag har undrat samma sak när man i olika forum har diskuterat Annika D och hon ganska snart dyker upp och deltar i diskussionen.

Google alert?

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Från deras hemsida:

Cautions:
DO NOT EXCEED THE RECOMMENDED DOSE.
DO NOT USE DURING PREGNANCY OR LACTATION.
DO NOT USE IF UNDER 18 YEARS OLD.
DO NOT USE IF YOU HAVE HIGH BLOOD PRESSURE OR ANY DISEASE OF THE NERVOUS SYSTEM.
DO NOT DRINK ALCOHOL.
Keep out of reach of children.
Lipovon is a dietary supplement

Makes you wonder....

• Like 1