Mig Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Jag har alltid hållt mig under 20 g kolhydrater pr dag. Nu har jag ökat gröndaksmängden och står så på 30-35 g kolhydrater om dagen. Detta betyder att jag är kastad ut av ketos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Det är individuellt. Troligen har du fortfarande mätbara blodketoner. Typ 0,1 - 0,5 skulle jag gissa. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted March 14, 2022 Author Share Posted March 14, 2022 Så för att vara helt säker, utan att mäta, borde jag gå under 20g kolhydrater pr dag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Som sagt det är nog väldigt individuellt. Men att ligga under 20 borde innebära att man normalt är i ganska djup ketos. Men om det är viktigt för dig så skulle jag åtminstone skaffa en utandningsapparat, typ ketonix. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted March 17, 2022 Author Share Posted March 17, 2022 Vad är skilnaden på att vara i djup ketos och bara ketos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 17, 2022 Share Posted March 17, 2022 ju fler ketoner i blodet desto "djupare" ketos. ..om du har vattenfastat några dagar så blir ketosen väldigt djup...om du undrar över hur det kan "kännas" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted March 17, 2022 Author Share Posted March 17, 2022 Tack för svar, men tänkte mer på hälsoaspekterna. Varför vara i djup ketos kontra vanlig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts