kareng Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Idag på TV4s Nyhetsmorgon var deras husdoktor där och pratade om krånglande magar. När frågan om IBS kom upp förklarade han att "det finns ingen hjälp att få mot IBS det är bara att inse att vissa har otur som har en lättirriterad tarm", "det är i alla fall inget livshotande". Borde han inte ha nämnt LCHF här? Vad jag har hört blir de flesta av med sin IBS när de börjar med LCHF. För min del stämmer det i alla fall. Jag har haft en orolig mage sedan jag var bebis. Gjort alla undersökningar som finns. Slutat med än det ena, än det andra för att se om magen skulle bli bättre. När jag började med LCHF visade det sig att jag KAN dricka både kaffe och vin, inte är överkänslig mot mejeriprodukter och inte mår illa av fett. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Hörde och såg samma sak som du om IBS av TV-doktorn Mikael Sandström i TV4:s Nyhetsmorgon. Det var riktigt dålig information till allmänheten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Louise har skrivit om sin IBS http://kfmnpah.com/2012/september/fore-lchf.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Vi får hoppas att fler och fler hittar hit till forumet, där dom kan hitta många och bra historier om IBS-förbättringar av LCHF. Kanske vi borde skriva ett brev till denna doktor och be honom dementera sitt uttalande idag och berätta för svenska folket att det finns faktiskt lindring på ett relativt enkelt tillvägagångssätt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Det har skrivits en hel del om IBS här: http://forum.kostdoktorn.se/topic/1873-lchf-som-hj%C3%A4lp-mot-magproblem-varf%C3%B6r/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts