Eva_L Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Vlket ska man tro på? http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/tarmbakterie-bra-for-bantning Hur ska det gå till på människor? Intressant fråga. För ett tag sedan läste jag om forskning av brunt fett. det skulle hjälpa överviktiga att gå ner i vikt. Hittar inte länken. Men det är ju känt sen gammalt att magra personer har mer brunt fett än överviktiga. Smala personer kan äta mer utan att bli feta. Det bara pratas och skrivs om forskning, men de kommer inte med någon lösning någongång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wikholm Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Detta är i allra högsta grad relevant forskning. Svaret på frågan om hur det ska gå till är enkel, så kallad fekalietransplantation. Du kör en antibiotikakur för att bli av med din nuvarande tarmflora och "transplanterar" sedan avföring från en person med bättre sammansättning av tarmfloran. Har bloggat på LCHF.se om denna studie: http://www.lchf.se/Bloggar/Blogg/tabid/83/EntryId/10113/Andrad-tarmflora-kan-vara-en-delforklaring-till-viktnedgang-vid-gastric-bypass.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Jag tror grundorsaken till en felaktig tarmflora är att man äter fel kost och gynnar fel sorts mikroliv Omvänt borde "rätt kost" då även vrida floran rätt igen kan man ju tycka??? Vi Lchf:are kanske skulle börja sälja Lchf-bajs dyrt på postorder till sockerätare som vill "boota om" tarmfloran men tycker det är för jobbigt att börja äta "människomat" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Jag tror grundorsaken till en felaktig tarmflora är att man äter fel kost och gynnar fel sorts mikroliv Omvänt borde "rätt kost" då även vrida floran rätt igen kan man ju tycka??? Vi Lchf:are kanske skulle börja sälja Lchf-bajs dyrt på postorder till sockerätare som vill "boota om" tarmfloran men tycker det är för jobbigt att börja äta "människomat" Och hur ofta skulle de behöva göra det? Låter som en affärsidé... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva_L Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Jag tror grundorsaken till en felaktig tarmflora är att man äter fel kost och gynnar fel sorts mikroliv Omvänt borde "rätt kost" då även vrida floran rätt igen kan man ju tycka??? Vi Lchf:are kanske skulle börja sälja Lchf-bajs dyrt på postorder till sockerätare som vill "boota om" tarmfloran men tycker det är för jobbigt att börja äta "människomat" Det är nog svårt att sitta och plocka bort just den bakterien som det talas om. Vilket skitjobb! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts