Noiden Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hej, Har tvillingar som har förkylningsastma och ger Omega 3 till dem, sorten jag har är "Eskimo Kids", men den innehåller ju även Omega 6 och Omega 9, ska man välja någon annan fiskolja istället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hej, Har tvillingar som har förkylningsastma och ger Omega 3 till dem, sorten jag har är "Eskimo Kids", men den innehåller ju även Omega 6 och Omega 9, ska man välja någon annan fiskolja istället? Jag skulle välja en sort med bara Omega 3, då man säger att Omega 6 gynnar inflammationer, vilket inte är så bra vid astma, då den reaktionen är en form av inflammation. Omega 6 får vi i oss så det räcker ändå tydligen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noiden Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Jag skulle välja en sort med bara Omega 3, då man säger att Omega 6 gynnar inflammationer, vilket inte är så bra vid astma, då den reaktionen är en form av inflammation. Omega 6 får vi i oss så det räcker ändå tydligen. Jo, jag är också lite inne på det, vet inte vilken sort bara. Kan "Möllers Tran" vara bra? Får vara flytande än så länge, orkar inte hålla på att klippa sönder kapslar o grejjer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 hade precis samma fundering och såg att de fanns en tråd redan. Varför har man i omega-6 i eskimo kids? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted March 6, 2015 Share Posted March 6, 2015 Möllers Tran ger jag mina barn, innehåller även vitamin D vilket är bra. Många upplever starkare immunförsvar med tillskottad vitamin D. Och vi äter fet fisk ofta. När yngsta grabben vägrar Möllers får han vitamin D i form av Friggs tuggtabletter. Mot astma hade jag även säkrat upp bra intag av magnesium, i form av tillskott (vi har Lidls brustabl, barnen gillar dem), eller nåt naturligt som t ex sötmandel. Den muskelavslappnande effekten sägs kunna hjälpa. Sedan vi började med dessa tillskott i höstas har vi varit mycket friskare än vanligt. Välkommen hit Norden och lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts