Ove Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hej! Jag "körde" lchf- kost i 6 månader men ju längre tiden gick så fick jag ont i magen till slut så avslutade jag min lchf karriär och började med kolhydrater igen med påföljd att det kom en viktökning, nu har jag funderingar på att börja om med lchf men jag vill inte ha tillbaka det onda i magen, på slute så hade jag ont från morgon till sängdags, några ideer från någon så vore jag tacksam. MVH Ove Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Ungefär hur kunde en dagsmeny se ut för dig vid förra försöket? Har du några kända allergier eller känner av magen idag när du äter någon speciell matvara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Var i magen hade du ont? Typ magkatarr (känner jag av vid för mycket fett i ett svep) eller nere i tarmkanalen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaix Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Kanske känslig för mejeriprodukter? Blir ju väldigt mycket sådant när man kör LCHF. Innan jag själv hoppade på LCHF-tåget så åt jag i princip nästan aldrig mjölk, grädde, ost osv, samt att som sagt kanske är allt fett som spökar på grund av kroppens ovana för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Posted May 18, 2013 Author Share Posted May 18, 2013 Hej! Jag "körde" lchf- kost i 6 månader men ju längre tiden gick så fick jag ont i magen till slut så avslutade jag min lchf karriär och började med kolhydrater igen med påföljd att det kom en viktökning, nu har jag funderingar på att börja om med lchf men jag vill inte ha tillbaka det onda i magen, på slute så hade jag ont från morgon till sängdags, några ideer från någon så vore jag tacksam. MVH Ove Jag körde rätt så mycket feta mejerivaror o var väldigt strikt mot kolhydrater, inga allergier, magen lugnade ned se så fort jag började äta lite kolhydrater men det har ju blivit mer o mer av dessa igen, (det är så j***a got med pasta) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Jag körde rätt så mycket feta mejerivaror o var väldigt strikt mot kolhydrater, inga allergier, magen lugnade ned se så fort jag började äta lite kolhydrater men det har ju blivit mer o mer av dessa igen, (det är så j***a got med pasta) Det kan vara problem med mejerivaror. Kanske du ska prova att utesluta dom och äta mer kolhydrater från grönsaker (om det går bra för magen)? Du kan ju prova att sen introducera varor en efter en så ser du vad du tål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Många får ont av gallstenar vid fet kost. Men det går över när fettet fluschat ( stavning?) ut stenarna. Man kan också bli lös i magen + att det kör pga en plötslig ökning av fettintag, trappa upp långsamt, kroppen vänjer sig! Övergångsbesvär visar oftast mest på hur illa kroppen behandlats tidigare. Som sagts tidigare kan du ha besvär med mejerivaror.....Pröva dig fram och lär dig hur just din kropp fungerar! Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts