Jump to content

Återfall!

Strutfus

Recommended Posts

Jag har också trillat dit på julens frestelser, men varför vänta till januari...? För min del tog jag tag i LCHF igen i går (28/12). Planen är nu att inte under några som helst omständigheter avvika från denna kost, inte ens på nyårsafton. Önskar dig iaf lycka till när du väl tar tag i det igen!

Idag var dag 2 efter återkomsten till LCHF-land. Sockersuget är fortfarande högt, blir tokig snart. Vet dock att om jag bara håller mig hemma så löser det sig (har möjlighet att jobba hemifrån tills på måndag, sköööönt).

Idag var dag 2 efter återkomsten till LCHF-land. Sockersuget är fortfarande högt, blir tokig snart. Vet dock att om jag bara håller mig hemma så löser det sig (har möjlighet att jobba hemifrån tills på måndag, sköööönt).

Det är samma för mig... ja, inte sockersuget, men dag 2 av återkomsten till LCHF. Sockersuget räknar jag nästan med att det kommer lite längre fram.

Lycka till och håll ut!

Jag har oxå trillat dit men nu är jag tillbaka på rätt köl igen ;-)

Men visst reagerar jag oxå helt galet när jag får i mig just socker.... jag åt en lussebulle med strösocker på. Jätte god kan jag säga men efter ca 5 min satt jag och hoppade på stolen, jag nästan kallsvettades o mina händer skakade.... måste ha varit sockret som jag fick i mig i STOR dos.....

När jag får i mig pasta, ris så blir magen istället uppsvälld så detta med sockret var något nytt.

Helt galet, nu förstår jag varför min sonen blir helt galen, typ som en duracellkanin när han får i sig socker.

Mitt andra mål för året är att minska sockerintaget på sonen. Kan säga att han är sjukt kräsen än kräsigast.... hans kost består just nu utav LCHF pizza ( vilket är bra ), vanlig pankaka och blodpudding dock den utan socker som jag hittade på ICA. Sedan fyller vi ut med smoothie tll frukost o kvällen....

Ja ja förhoppningsvis blir det bättre när han blir liiiite äldre....