Strutfus Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Jag har trillat dit igen...känner mej jäst av all julmat, bröd, lussekatter, o julmust som jag älskar...Men jag skall ta tag i det i Januari igen!! Jeanette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
celica Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Jag har också trillat dit på julens frestelser, men varför vänta till januari...? För min del tog jag tag i LCHF igen i går (28/12). Planen är nu att inte under några som helst omständigheter avvika från denna kost, inte ens på nyårsafton. Önskar dig iaf lycka till när du väl tar tag i det igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strutfus Posted December 29, 2012 Author Share Posted December 29, 2012 Tack! Lättare o komma igång på jobbet. men nu skall jag bli mera strikt. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebecka Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Du är inte den enda ;-) det blir nya tag efter ledigheten! Har någonlunda försökt att kompensera med träning. Bara att hoppa upp på hästen igen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Igår drack jag "riktig glögg" utan att tänka mig för. Inte undra på att jag låg vaken till kl 3. Är det fler än jag som inte kan sova när ni får i er kolhydrater/socker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jag har nyligen fått återfall och trillat tillbaka till LCHF... Det gäller att trilla åt rätt håll vettu! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strutfus Posted January 2, 2013 Author Share Posted January 2, 2013 Två dagar utan mjölmat! O magen blir bra direkt! Inget fisande! Känns direkt att det är rätt med LCHF, gjorde äggmjölk! Så gott!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazinga Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Idag var dag 2 efter återkomsten till LCHF-land. Sockersuget är fortfarande högt, blir tokig snart. Vet dock att om jag bara håller mig hemma så löser det sig (har möjlighet att jobba hemifrån tills på måndag, sköööönt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus77 Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Idag var dag 2 efter återkomsten till LCHF-land. Sockersuget är fortfarande högt, blir tokig snart. Vet dock att om jag bara håller mig hemma så löser det sig (har möjlighet att jobba hemifrån tills på måndag, sköööönt). Det är samma för mig... ja, inte sockersuget, men dag 2 av återkomsten till LCHF. Sockersuget räknar jag nästan med att det kommer lite längre fram. Lycka till och håll ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingeli Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Samma här med, dag 2 utan kolhydrater! Men det gäller att hålla ut. Tredje dagen brukar det vända för mig så jag hoppas det är så denna gången med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Få i er rejält med kokosfett så blir omställningen lättar. Hade också ett kort återfall på nyårsafton, men mår kanon med kokosfett. Ja, eller bättre än utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernilla Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Jag har oxå trillat dit men nu är jag tillbaka på rätt köl igen ;-) Men visst reagerar jag oxå helt galet när jag får i mig just socker.... jag åt en lussebulle med strösocker på. Jätte god kan jag säga men efter ca 5 min satt jag och hoppade på stolen, jag nästan kallsvettades o mina händer skakade.... måste ha varit sockret som jag fick i mig i STOR dos..... När jag får i mig pasta, ris så blir magen istället uppsvälld så detta med sockret var något nytt. Helt galet, nu förstår jag varför min sonen blir helt galen, typ som en duracellkanin när han får i sig socker. Mitt andra mål för året är att minska sockerintaget på sonen. Kan säga att han är sjukt kräsen än kräsigast.... hans kost består just nu utav LCHF pizza ( vilket är bra ), vanlig pankaka och blodpudding dock den utan socker som jag hittade på ICA. Sedan fyller vi ut med smoothie tll frukost o kvällen.... Ja ja förhoppningsvis blir det bättre när han blir liiiite äldre.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts