HannaF Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Innan jag blev gravid gick jag på LCHF och trivdes bra med det. Under min graviditet fick jag dock avsmak för allt vad fett hette och blev illamående så fort jag kände lukten av fet mat, så jag fick återgå till "normalkost". Nu när bebisen är född vill jag gärna börja med LCHF igen. När jag pratade med BVC-sköterskan om träning och kost så sade hon dock att kvinnor som äter för lite medan de ammar har problem med att bebisen slutar amma eftersom mjölken smakar illa, och att detta skulle bero på ketonerna som frigörs. Detta skulle vara ett känt problem för kvinnor som fastar (som t ex muslimer under Ramadan). Ketoner som frigörs är ju precis vad som händer när man börjar på LCHF, så därför har jag blivit lite tveksam till att ställa om kosten nu. Är det någon som vet om det ligger någon sanning i detta påstående? Har någon av er erfarenhet av att börja med LCHF under amning? Jag vill tillägga att jag är normalviktig och inte har något behov av att gå ner i vikt, men att jag vill äta LCHF för att hålla sötsuget i schack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Kanske ska du börja läsa lite här: http://naturligtvisare.se/ Du kan säkert kontakta henne också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Jag har ammat ett barn 1,5 år på LCHF. Samtidigt gick jag ner 20 kg. Nu ammar jag nästa på LCHF. Varför äta annat än LCHF? Det är på den här kosten jag mår bra. Och babyn mår också prima 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts