Jump to content

🔥Varför strikt LCHF inte fungerar för alla…

Recommended Posts

”Jag går inte NER I VIKT” 🔥 Varför fungerar LCHF / KETO inte för alla, och VAD SKA MAN GÖRA då?
Ewa Meurk och jag i nytt podcatavsnitt 🎧 

🤷‍♀️För VEM fungerar inte Keto och LCHF?
✅Hur fungerar lågkolhydratkost i kroppen EGENTLIGEN?
✅ Varför den bild du får lära dig om blodsocker, insulin och fettinlagring är alldeles för förenklad

Trevlig helg 🌼
https://4health.se/311-ewa-meurk-gar-inte-ner-i-vikt 

• Like 3

Jag brukar inte lyssna (fast jag följer på FB och Insta) förrän långt senare för jag föredrar text. Tors-fre har jag dock lyssnat på flera avsnitt iom att jag kört bil lite längre. Dagens avsnitt med Ewa Meurk lyssnade jag på eftersom det gick igång när jag kopplade in högtalaren för att lyssna på musik medan jag målade tonårsrummet. Jättebra avsnitt! Jag gillar att ni tog upp att nolla (kolhydrater/oxalater/you name it) inte alltid är svaret på allt! ^_^

(I avsnittet om 12 hälsotips pratade du om jordade lakan och sa att de flesta hushåll har jordade uttag så man kan koppla in lakanet där. Tyvärr har äldre hus sällan jordade uttag i rummen eftersom det är en ganska ny bestämmelse i Sverige, tidigare var det bara kök och andra utrymmen med väta som behövde ha det. En EU-anpassning.)

• Like 3

• 2 weeks later...
On 2022-06-04 at 18:34, AnnaSparre sade:

och bra kommentar om de jordade eluttagen

Man ska aldrig ansluta jordningslakan till elektrisk jord då lakanet då bäddar in kroppen i högfrekventa störningar som ligger på jordledaren. Slår man ner ett spett flyttar man upp jordplanet in i sängkammaren vilket ger kraftigare elektriska fält och betydligt sämre elmiljö.

Initialt ger inte sällan jordningslakan mirakulösa effekter ungefär som en frälsning, men över tid kommer den försämrade (förändrade) elmiljön att knäcka immunsystemet.
Var försiktiga vid användning av jordningslakan.

• Like 2