Jump to content

Nystart!

Recommended Posts

Hej! Jag är ny på forumet och tänkte inspirera till en nystart. Jag har ätit LCHF av och till senaste 10 åren kombinerat med periodisk fasta blandat med några lite längre fastor upp till 5 dagar. Har på sistone (läs senaste 2 åren) ätit mer fritt men tänkte nu starta upp LCHF-livet på nytt. Har inte direkt några extrema mängder att gå ner men vill gärna bli mer "deffad", möjligtvis siktar jag på ca -10 kg.  Kommer dock fokusera mer på mitt allmänna mående, den eventuella viktnedgången är bara en bonus.

Följ gärna tråden, ska försöka uppdatera ett par gånger i veckan. Min förhoppning är även att jag kan inspirera fler till att komma igång igen.  😄  🤩

• Like 5
  • Boom 1

Dag 3 på LCHF och halvvägs till helgen (första helgen är ju det svåraste hindret att övervinna! Åtminstone för mig!). Har hållit mig till protein + grönsallad. Utforskat sortimentet av röda viner och hittat flera stycken bra med minimalt med socker < 3 g per liter. Måndag-tisdag hållit mig till periodisk fasta enligt 16:8 och idag kört OMAD. Inga jobbiga symptom öht trots nystart på LCHF. Tänker att det nog har att göra med att jag varit relativt aktiv med fastan ändå under våren. Möjligtvis lite mindre uppblåst och "svullen" i kroppen. 🤗

• Like 3

On 2022-06-15 at 20:18, Padthaiguy sade:

Inga jobbiga symptom öht trots nystart på LCHF.

Genom åren har jag tyckt mig märka detta på många som "börjar om". Antingen är det för att kroppen åtminstone nån gång fått prova och därmed vet vad den ska göra, eller så är man förberedd på helvetet och då blir det mer som ett skoskav... :)

• Like 2

Jag körde också en vända för att”deffa”, men det var efter Jul/Nyårsmaten och även där körde jag också OMAD, med runt 1000 kcal per/dag. Det var effektivt men tråkigt. Nu med min målvikt, så kör jag runt 2200 kcal kcal per/dag för min nuvarande vikt, med liberal LCHF. Jag har ingen karaktär och vägrar att kasta mat, därför räknar jag max kcal intag per/dag. 😋

On 2022-06-17 at 07:25, MariaF sade:

Genom åren har jag tyckt mig märka detta på många som "börjar om". Antingen är det för att kroppen åtminstone nån gång fått prova och därmed vet vad den ska göra, eller så är man förberedd på helvetet och då blir det mer som ett skoskav... :)

Og en av dom är mej :-). Men jag har en plan att börja om igen. Denna gången i augusti. 

• Like 1
  • Boom 1