Jump to content

Förmiddags yrsel

Recommended Posts

Hej! 

Är inne på min tredej vecka LCHF nu. Kör väl strikt/liberal variant, är gammal Atkinsanhängare. Äter bara livsmedel med mindre än 5g kolisar, undantag är morot 1g/vecka och 2 bitar 72% choklad nästan varje kväll.

Jag har fått problem med yrsel varje fm och den är rejäl... jag svettas. blir yr och illamående. Det verkar komma oavsett om jag ätit frukost eller ej. Som tur är är jag föräldraledig för jobba hade inte gått med dessa attacker, men jag vill ju inte svimma från min lilla...

Någon som har nån ide?

Åt såhär igår(vanligtvis äter jag mer till lunch och inte mellanmålet):

7.00 Kaffe 

9.00 Matlagningsyoghurt 1 dl  + 0.5 dl grädde el Bulletkaffe, glas med brusvitaminer

12.00 en avokado med 1 dl kräftor, 1msk majo

14.30 Mandelpannkaka med grädde och några hallon

18.00 Stekt kål och köttfärsås m parmesan

20.00 2 bitar choklad 72%

Tar mineral och vitaminer samt magnesium och extra järn (lågt).

Jag har lidit av extremt sockerberoende men efter 3 v borde väl alla övergångsbesvär gett med sig?

Tacksam för input...

När jag "striktar till" jämfört med hur jag ätit de senaste åren (ca 20-30g kolh/dag), som nu när jag kör den s.k. "fakiren" (nära noll), så får jag också övergångsbesvär. Kanske vissa av oss är känsligare än andra? När jag började tog det dock nån månad innan jag kände mig normal.

Oki då kanske det fortfarande är det, jag testar med salt och kör på då... generellt har jag betydligt mer övergångsbesvär denna gången, har ont i lederna och är extremt trött på dagen så det hänger väl  ihop.

Jag får en känsla av att mitt blodsocker dippar oxå emellanåt, jag får känningar som liknar mina vanliga innan maten dippar förr. Kanske inte stabiliserat sig än, nån annan som upplevt det?

Oki då kanske det fortfarande är det, jag testar med salt och kör på då... generellt har jag betydligt mer övergångsbesvär denna gången, har ont i lederna och är extremt trött på dagen så det hänger väl  ihop.

Jag får en känsla av att mitt blodsocker dippar oxå emellanåt, jag får känningar som liknar mina vanliga innan maten dippar förr. Kanske inte stabiliserat sig än, nån annan som upplevt det?

Jag har ätit LCHF i två omgångar och den andra gånger var ganska tuff med övergångsbesvär och trötthet, speciellt i musklerna.