Effie Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 När jag går in på min profil finns en rubrik "Vänner", och där kan jag läsa "Effie har ännu inte lagt till några vänner". Sant, för jag har inte förstått vad det har för praktisk betydelse, och jag har inte hittat någon information om det. Så jag undrar - ansvariga och andra: varför ska jag lägga till vänner? (förutom att det alltid är trevligt att se en lång lista med vänner). Har ni gjort detta? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Vem behöver vänner lol. Nä, men anledningen är ju precis som på facebook, skype, msn, ja välj vad du vill. Ifall man vill prata med någon som man valt lägga till i sin lista av vänner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Nä det har jag inte - förstår inte heller den praktiska nyttan av det? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Jag kan va din vän , fast det är jag ju redan på facebook! Förstår inte heller vitsen här. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Jag kan vara din vän.. bara jag slipper vara på Facebook! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 17, 2013 Author Share Posted May 17, 2013 Ja, jag är jättegärna vän med trevliga lchf-are...fast att bara ha dem på en lista och inget mer, det låter ju lite trist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Vänner-funktionen kanske kom med på köpet i denna versionen av forummall (eller vad det nu är plattform?)? Jag kan vara din vän. Fast jag vet inte vem du är. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 18, 2013 Author Share Posted May 18, 2013 Det låter i varje fall inte som att alla andra har långa vänlistor, och vet precis vad det är bra för. LottaJ, om du bor nära Göteborg så kanske du hänger med på någon lchf-träff i Göteborg någon gång? och sedan vet du vem jag är.. Zepp också, kanske? Real Life is just another Window, and not the most interesting.. ja, det där är citerat ur minnet, och definitivt inte sant. Men roligt formulerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Vänner på Internet är för de som inte har några vänner i verkliga livet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 På ett annat forum var vänner något man bara såg i sin egen profil. Det hjälpte till att lättare hålla kontakten. Här kan man se varandras vänner. Jag tycker den anonyma funktionen är bra. Med en öppen vänlista får det en onödig baksida. Jag kanske ändå sätter till några av er vart efter, just för att hålla reda på vems inlägg jag tycker om att läsa. Jag är så dålig på namn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle90 Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Jag kanske ändå sätter till några av er vart efter, just för att hålla reda på vems inlägg jag tycker om att läsa. Jag är så dålig på namn. Haha det var intressant. Det handlar alltså inte om vad inlägget innehåller utan snarare om vem som skrev det. Äh bara driver lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts