Matsen Posted July 13, 2022 Share Posted July 13, 2022 I dessa dyrtider skulle det vara intressant med en jämförelse vad som verkligen är de billigaste livsmedlen med tanke på näringsinnehåll, energiinnehåll och protein. Vad är bästa maten för kropp och plånbok. Tex inälvsmat jämfört med rotfrukter, grönsaker etc. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smörbulten Posted July 15, 2022 Share Posted July 15, 2022 Minna 8 billiga favorit livsmedel Blomkål (Blomkålsris/Blomkålsmos/Pizzabotten) Vitkål (Pizzasallad) Stuvad Spenat Fryst Findus Fläskkarré Frysta Hamburgare nötkött 99% SCAN, 4p/150g Gustafskorv Ägg 6p Frigående L Eko Taco Sauce Mild Santa Maria, Utan tillsatt socker 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Vi satsar på - ägg (egna nu på sommaren), - kött, färs och lever (eget så långt det räcker), - fläskkarré - lök, kålrot och diverse kål, - smör, ost och grädde. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 17, 2022 Share Posted July 17, 2022 I år har jag samlat mer vilda frö, tex maskros och brännässla (snacka om enkel odling! ) som kan strös i maten, på filen eller groddas. Nässelfrö (från honplantor!) går att skörda just nu och här hos oss blommar maskrosorna om nu. Just groddning är ett bra sätt att få fräscha grönsaker vintertid. Vinbären har jag styckfryst för jag tror det blir lättare att använda pö om pö sen mot de klumpar jag brukar få. Är man tillräckligt idog kan man samla diverse löv mm till te också. Alldeles gratis! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts