HelgeK Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 Eller bör det vara att bota människor? Två olika vinklingar: 1. https://www.uu.se/en/news/article/?id=3590&na=vanligt 2. Dale bredesen botar Redan Alzheimer! Men upsala universitet forskar för att ge vinst till läkemedelsbolag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted July 27, 2022 Share Posted July 27, 2022 Näringsforskning och övrig medicinsk forskning går framåt med sådana enorma stormsteg att det snart inte finns en frisk människa längre till industrins stora belåtenhet. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 I Kanada pumpar de nu in 8 miljoner skattedollar i en gräshoppeproteinfabrik... Man undrar hur de tänker kring hälsa, näring och biotillgänglighet..? Jag försökte tugga i mig en gräshoppa men den skuttade iväg så jag kunde inte testa... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 52 minuter sedan, MariaF sade: Jag försökte tugga i mig en gräshoppa men den skuttade iväg så jag kunde inte testa. Oh my god....jag skulle inte ens komma på tanken att stoppa nåt sånt i munnen... 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 18 minuter sedan, Ekner sade: Oh my god....jag skulle inte ens komma på tanken att stoppa nåt sånt i munnen... Inte jag heller! Jag skojade med barnen men tack och lov ville den inte bli äten! 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jessiica Posted August 29, 2022 Share Posted August 29, 2022 Tack, det var informativt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts