LkpgMattias Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 Hej Tänkte bara höra om ngn vet var Tommy tagit vägen? Har han gett upp LCHF eller är det bara så att han tröttnade på att "blogga"? Saknar han:) 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 Vet tyvärr inte, men sökte honom också härom dagen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mocolocom Posted January 4 Share Posted January 4 Jag sökte inspiration på hans sida och såg att den var borttagen. Företaget är också avregistrerat. Har han gått bort? Har det någon koppling till hans strikta LCHF-diet? Är det farligt med strikt LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 11 Share Posted January 11 On 2023-01-04 at 08:20, Mocolocom sade: Jag sökte inspiration på hans sida och såg att den var borttagen. Företaget är också avregistrerat. Har han gått bort? Har det någon koppling till hans strikta LCHF-diet? Är det farligt med strikt LCHF? Jag vet tyvärr inte vad som hänt Tommy eller varför företaget är avregistrerat men jag är helt säker på att strikt LCHF generellt är ofarligt. Självklart kan det vara farligt om du lever på tex smör (alltså bara smör som ändå går in i definitionen av LCHF) eftersom man då får näringsbrist men det gäller allt. Man kan vara fet och undernärd också, det är tom ganska vanligt eftersom många föredrar tomma sockerkalorier framför näringstäta sådana. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 12 Share Posted January 12 Jag har från säker källa att han jobbar på sin arbetsplats så han verkar vara vid liv men det är möjligt att han kanske inte äter LCHF längre ...men mer än så tänker jag inte spekulera. Hursomhelst man kan inte bedöma om en diet är nyttig eller inte utifrån en persons hälsa. Det finns väl egentligen inga indikationer på att strikt LCHF skulle vara farligt snarast tvärtom i alla fall om det t ex leder till viktnedgång och sänkt blodsocker. Det som en del är oroade av kan vara höjningar av blodfetter. Om man är orolig för det kan man ta ett blodprov innan man börjar äta LCHF och sen ett nytt några månader efter och se vad som har hänt med blodfetterna, det slår lite olika. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mocolocom Posted January 27 Share Posted January 27 On 1/12/2023 at 1:08 PM, Peter B said: Jag har från säker källa att han jobbar på sin arbetsplats så han verkar vara vid liv men det är möjligt att han kanske inte äter LCHF längre ...men mer än så tänker jag inte spekulera. Hursomhelst man kan inte bedöma om en diet är nyttig eller inte utifrån en persons hälsa. Det finns väl egentligen inga indikationer på att strikt LCHF skulle vara farligt snarast tvärtom i alla fall om det t ex leder till viktnedgång och sänkt blodsocker. Det som en del är oroade av kan vara höjningar av blodfetter. Om man är orolig för det kan man ta ett blodprov innan man börjar äta LCHF och sen ett nytt några månader efter och se vad som har hänt med blodfetterna, det slår lite olika. Tack för ditt svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts