lelleleo Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Har slarvat..på alla vis. Jobbig period med flyttande mm... Men nu är det klart, och från tisdag är det hårda tag. Då ska ketostixen gløda i vinrød...efter et tag. Tänker då köra strikt, med MBC på morran, och fläskig middag i 17-18 tiden. Och så lägger jag inn en fasta mellan onsdag och torsdag.... Blir väl bra? Men hur mycket kokosfett/smör (i gram) "bör" jag ha i MBCen (har också i 2 ägg-gulor) för att det ska va optimalt ?... Om det nu finns nån "regel" för detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Vet ej exakt, men jag kör ca 20-30 gr smör och en rejäl matskeds slev kokosfett ca 20 gr. Jag brukar micra fettet lite innan jag häller i kaffet så slipper det bli så kallt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Jag tar i ca 25 g smör och en dryg matsked kokosfett i ca 3,5 dl bryggkaffe. Kör allt med stavmixer i en hög bunke och häller över i en megastor mugg. Till skillnad mot Fredrik kör jag inte fettet i mikron innan för om jag bara blandar och mixar blir det för min del alldeles lagom drickvarmt på en gång. Står mig ca 8 tim på den blandningen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Jag har börjat dricka mitt kaffe med äggmjölk, ca 30 gr smör och 150ml vatten och 1 ägg, värmer vattnet i micron, mixar vatten, smör och ägg med stavmixer 1 minut ca och har det i kaffet. MUMS! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmor kaisi Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Lite kanel, en halv tsk, ( ev chilipulver) i för förbräningens skull oxå! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts