Ina_B Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Jag misstänker att jag har magnesiumbrist och testade att köpa Body Science magnesiumtillskott. Tyvärr så klarade min mage inte av dessa alls och jag slutade rätt omgående. Så nu funderar jag på om det är värt att testa magnesium som man sprejar på huden istället, men de var ganska dyra runt 250 för en flaska. Är det någon som testat och vet om det överhuvudtaget funkar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvonne Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Har inte testat men det finns epsomsalt som innehåller magnesium. Häll ½ dl i fotbad - tas upp genom huden. Läs mer här: http://www.wellrest.se/Artiklar-Magnesium.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willas Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Jag använder spray som komplement till tabletterna. Inte vet jag hur mycket som faktiskt tas upp. Kliar som fasen och svider i sår! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ina_B Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Fotbad lät ju rätt mycket trevligare än ont i magen! Fast det verkar ju rätt smidigt med spray om man inte har tid att skämma bort sig med fotbad varje dag liksom. Lät dock lite jobbigt om det kliar och svider... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts