Lily73 Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Ni som varit med ett tag och använt er av böckernas hjälp, vilken bok är bra och lättfattlig för en nybörjare? ÄR det skillnad på kvinnors och mäns lchf-kost eller hur ska jag tänka när jag ska inhandla min första bok? Det behöver inte vara en ren receptbok, men lite tips och ideer får gärna finnas hur man enklast möjligt fixar bra och mättande varm mat. Har svårare att hålla mig mätt på kall mat har jag upptäckt.. Jag vet att Doc tipsar om fler stycken på sidan, men vilken bok önskar NI att ni hade haft till hjälp när ni var gröna? En ren faktabok skulle jag antagligen somna av, men gärna lite tänk hur just lchf-maten funkar i kroppen och så.. Jag vill lära mig för livet, inte för beach 2013 som var mitt mål från början, jag vill kunna må så bra jag gjorde den allra första veckan hela tiden, och då behöver jag en bra grund att stå på.. Ska för övrigt erkänna att jag backade tillbaka till ruta noll i helgen. Borde veta bättre med tanke på förförra helgens bakslag. Är huvudet dumt får kroppen lida-jepp stämmer verkligen . Jag behöver uppenbarligen vara strikt, inga onödiga kolisar i form av godis över huvud taget. Inte ens på lördagar, för nu är jag tillbaks med samma svullna mage som jag hade från början. Gör om-gör rätt helt enkelt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Ät dig ner i vikt! - Praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor http://www.bokrecension.se/9151844818 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Den här gillar många oxå. http://www.bokus.com/bok/9789113039299/gi-noll-for-kvinnor-som-vill-ata-sig-smala/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lily73 Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Tack Zepp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 För mig var det mat revolutionen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Anna Halléns böcker innehåller bra information och smarriga recept. Jag köpte "LCHF för familjen" och ska köpa de andra med. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 GI-Noll! : för kvinnor som vill äta sig smala. av Skaldeman. Den fick mig att börja med lchf för flera år sedan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lily73 Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Tack alla! Jag har beställt skaldemans "gi-noll och "ät dig ner i vikt. Hittade en app med recept och tips från Anna Halle'n =) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Jag röstar också för Anna Halléns böcker, lite mer nyanserad än Skaldemans böcker, men ändå inte en massa sockerersättningar som de flesta andra receptböcker... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts