Lotta_B Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 Mycket imponerande lyft där Lotte! Bra kämpat! Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted September 22, 2013 Author Share Posted September 22, 2013 Tävlingen den 12:e känns ytterst avlägsen för mig som deltagare Det hade varit en bra idé att vila lite längre efter tävlingen, men vad gör jag ... I måndags körde jag några pressar över huvudet och sedan körde jag pausade marklyft. Kom inte ihåg om jag skulle ha 105 eller 110 kg. Jag tog 110 kg för att inte riskera att lyfta mindre än jag skulle. Det visade sig sedan att jag "bara" skulle dra 105 kg. I onsdags körde jag på som vanligt med ryck, knäböj, bänk och pausade marklyft. I går blev det ok 160 kg, väskor 55 kg (då började det att kännas segt) och sedan gjorde jag ett antal frivändningar på 50 kg (inga pressar över huvudet). Kroppen protesterar hejvilt! Marklyft och ok är inget som rekommenderas samma vecka. Tydligen Efter träningen kunde jag inte vrida ryggen åt höger pga. värk. Drog på några lager med Linnex och i dag blev det ett besök på turkbadet. Nu börjar det kännas bra, men jag ska ta det lugnare några veckor framöver. Min tränare har lagt upp ett nytt marklyftprogram där vi backar några vikter och kör på fler reps. Målet med pausade uppnåddes i och med att jag klarade kronlyftet på tävlingen I dag började jag min träning inför grepptävlingen den 1 dec. Hängde i chinsstången 3 x 30 s. med 25 kg i viktbältet. Vädringsstället här hemma är ännu bättre träningsredskap eftersom det har samma tjocklek som rolling thunder-handtaget. Kommer då att ladda en ryggsäck med vikter och ha på mig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 I måndags blev jag trött på mina långsamma benmuskler och körde en tabata med 30 kg knäböj. Oj, vilket dåligt flås jag har Det gav i alla fall resultat för knäböjen i onsdags kändes betydligt mer alerta än innan. Passet i onsdags blev förresten otroligt bra trots (tack vare?) lite feberkänning. Tekniken i ryck blir bättre och bättre och överlag var det ett pass med många och tunga vikter och efteråt mådde jag bättre än på länge I kväll blir det greppträning i vädringsstället. När jag provade i somras hängde jag i ca 34 sekunder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 Nöjd med träningen i dag trots fortsatt småseghet. Körde explosiva knäböj 3 x 5 (55 kg). Uppvärmning från tom stång och små steghöjningar (x 5 på samtliga). Därefter greppträning i chinsstång med 30 kg i viktbältet (totalt ca 102 kg med min kroppsvikt) 3 x 30 sek. Den första kändes för lätt så nästa gång blir det 40 kg på första och ev. lite lägre på de sista för att till slut ha 40 kg i samtliga innan nästa höjning. Det blev förresten ingen greppträning i går. Jag latade mig i stället Avslutade passet med marklyft (utan remmar): 80 kg 1 x 5, 85 kg 2 x 5 (utan studs i golvet!). I de två sista seten kändes det rejält i benen I kväll blir det Moniques LCHF-pizza. Smarrigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Hur har det gått på sista tiden? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted March 30, 2014 Author Share Posted March 30, 2014 Uppdatering: träningen inför strongwomantävlingen, brist på ordentlig vila emellanåt och efteråt gjorde att kroppen sa ifrån, den blev söndertränad. Grepptävlingen fick jag hoppa över då äldsta sonen blev inlagd på sjukhus för att utreda svimningsanfall. De gjorde alla tester som finns att göra, men hittade inget. Trolig orsak är att han är lång och smal och dessutom växte ganska mycket under den perioden. Han har inte svimmat fler gånger efter det. För lite mer än en månad sedan så avled min man hastigt här hemma, en fredagkväll. Nu efter begravningen så känner jag mig betydligt lugnare. Jag uppskattar livet, njuter av vårvädret och bygger upp en fungerande vardag för mig och barnen, men fanken vilken skillnad det är att behöva göra allt själv! Släktingar och vänner finns, stöttar och erbjuder sin hjälp (och jag tar emot den), men de kan ändå inte ersätta någon att dela vardagsbestyren med. Eller att sitta och diskutera något som står i tidningen, visas på tv, hänt under dagen ... Jag har börjat komma igång med träningen igen. Passar på att träna i ju-jutsuklubbens lilla gym (några kvadratmetrar, men där finns en skivstång) medan äldste sonen tränar ju-jutsu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Vilken jobbig period du gått igenom! Styrkekramar till dej och barnen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Oj oj oj, jag vet inte vad jag ska skriva egentligen, mer än att jag blir gråtfärdig när jag läser vad du har gått igenom och går igenom. Man "lullar" fram i sin vardag och tror att allt skall vara som det alltid varit, men din berättelse påminner om att livet kan få drastiska förändringar när man minst anar det. Det får en att förstå (ett tag) att man ska vara tacksam för varje stund vi har tillsammans med de vi delar våra liv med... Kram på dig, du är en kämpe... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Kram Lotta, känner med dig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Tack för uppdateringen. Jobbig tid! *Kram* 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Det måste vara fruktansvärt jobbigt för dig, hoppas att du har krafter att komma igen. kram. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Tack för alla kramar!!! Det har varit så intensivt med alla vardagsrutiner och allt annat som ska fixas, så i morgon sticker jag iväg för ett benpass med mina strongmankompisar. Egentiden blir lidande, men helt ärligt så har den inte heller varit speciellt lockande. Dags att knuffa ut mig själv ytterligare en bit. Börjar dessutom se lite klen ut, har tappat sex kg ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted May 2, 2018 Author Share Posted May 2, 2018 Det var ett tag sedan jag skrev, men roligt att läsa igenom träningsresan som jag hade Livet har gått vidare. Träningsmässigt så har det mest varit inlines (rekreationsturer samt Berlin Maraton Inlines 2015) och kajak (ren rekreation). Jag har sökt efter energin och inspirationen att fortsätta träna tungt, men det har gått i vågor. Kosten håller jag fast vid och mår bäst utan spannmål även om jag äter det ibland. Nu har jag hittat dragkamp och vi är några som hjälps åt att peppa varandra för att komma igång. Det känns riktigt bra 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 Oj, jag hade alldeles missat din tråd! Men vad kul att du är tillbaka! Och härligt med lite ny träningsinspiration! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 Välkommen tillbaka! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted May 3, 2018 Author Share Posted May 3, 2018 13 hours ago, MariaF said: Oj, jag hade alldeles missat din tråd! Men vad kul att du är tillbaka! Och härligt med lite ny träningsinspiration! Tack MariaF! Ja, det är verkligen skönt att ha hittat en träningsform som inspirerar mig på nytt och roliga människor att träna med 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted May 3, 2018 Author Share Posted May 3, 2018 12 hours ago, jesper said: Välkommen tillbaka! Tack Jesper! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts