Popular Post Kajak Posted May 21, 2013 Popular Post Share Posted May 21, 2013 Vill bara dela med mig! Jag arbetar som sjuksköterska och har under många år hjälpt patienter att gå ner i vikt med hjälp av kost och träningsråd, såklart med olika resultat. Januari 2012 blev dock en nystart för mig efter att ha gått en Kostrådgivarutbildning med Fredrik Paulun och Martin Brunnberg. Lärde mig massor och därefter blev mina kostråd annorlunda ( mindre kolhydrater,mer protein) och resultaten därefter! I år har jag tagit ett steg till! Har lusläst Matrevolutionen, läser varje dag på Kostdoktorn och känner nu att jag med mer kunskap och bakgrundhistoria helt kan släppa tallriksmodell och dietisters broschyrer! För en vecka sedan tog jag så ett stort kliv, kanske det första som en ssk gjort i vårt landsting! En man med vikt 150,1 kg och ett fastesocker på 8,8 mmol/l (det första som nu indikerar diabetes) satte jag helt sonika broschyren LCHF för nybörjare i handen på och sa: -Detta är din chans! Idag kom han tillbaka för nytt fastesocker, det var 7,2 mmol/l, dvs fortf förhöjt men hade sjunkit. Vikten då?? Han vägde 143,7 kg!! Gått ner nästan 7 kg på 7 dgr!! Pat mår bra, är aldrig hungrig och motiverad! Kanske slipper han bli ännu en diabetiker i vårt Landsting! Ska bli spännande att följa denna patient, både hans vikt och hans blodsocker! 40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 WOW!!!!! Helt underbart härlig historia, snälla, om det är ok, fortsätt berätta hur det går för patienten! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...