Tjoran Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Lite underlig titel kan jag medge. Men, ja jag vet inte. Den är ju inte korrekt eftersom den drar alla över en kam. Men så här är det. Jag hör så många som rekommenderar Oopsies, eller ostskivor med smör. Vidrigt säger jag! Har ni något som ni känner att nej ush, rekommendera inte det för guds skull. Är mycket väl medveten om att alla inte älskar Oopsies osv. Men förhoppningsvis fattar ni ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Du menar typ kokosolja i kaffet..? Och jag gillar nog inte heller oopsies, om det nu är dem jag har provsmakat. Och inte är jag särskilt förtjust i bacon (eller griskött öht, för den delen) Men smaken är ju olika, guskelov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brynhilde Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Blomkål. Jag fullkomligt avskyr blomkål. Samtidigt tycker jag det är synd för det verkar vara en bra grönsak. De enda gångerna jag kan äta blomkål är om smaken av den är ordentligt maskerad i tex köttsoppa eller köttfärslåda. Och då ska den vara i små bitar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Ja ungefär! För det är ju många som tror att vi lchfare äter massa konstiga grejer. Men precis som att kolhydratätaren antagligen inte gillar smaken eller konsistensen på någon kolhydrat, så är det ju sannerligen stor chans att det är liknande för oss som kör lchf. Därav Oopsies för min del. Bland annat. Man gillar ju inte exakt varenda recept som finns inom LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Macig bullet. Nu dricker jag ju inte kaffe, men har försökt att göra den på te och jag fattar inte hur man kan dricka det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Jerker: ha ha njaaae man kanske måste gilla kaffe någorlunda för att gilla det Jag dricker min egen variant - har ingen sån där manick "Magic Bullet" men tänkte att det är ju egentligen lyx - borde väl gå utan. Så jag klickar i ca 20 gr smör + häller i 20 gr vispgrädde + 2 sucketter och rör om med en vanlig tesked...SKITGOTT! Nu har jag nog mindre mängd fett i än "originalet" men där ska man ju även ha kokosolja vilket jag avskyr. Har provat det i te också men är inte så glad för te så det blev inte så gott. I övrigt - något inom lchf jag avskyr? Ja det skulle i så fall vara kokosolja och Stevia som alla var så lyriska över ett tag - blääää vilken bismak! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Kokosfett. Kommer aldrig tycka om det. Har verkligen försökt få det i mig på alla möjliga sätt. Först känns det okej, som magic bullet coffee, men efter ett tag blir jag så äcklad av det. Kan steka viss mat i det, sen är det nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Bacon och skinka för tidigt på morgonen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts