Misan Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Jag blev diagnostiserad med diabetes typ 2 i Juli 2012 och istället för att ta Metformin så hittade jag bl.a Kostdoktorns hemsida och beslutade mig för att pröva LCHF istället för att vara en del av naturalförloppet. Idag är mina sockervärden helt normala Det jag märkte i början när jag började mäta mitt blodsocker var att när jag tränade hårt så höjdes mitt blodsocker väldigt mycket men att dagen efter hade fastesockret blivit något bättre än dagen innan. Detta höll på att knäcka mig då jag ett tag trodde att jag aldrig mer skulle kunna träna... Eftersom värdet dagen efter oftast var bättre dagen efter så valde jag helt enkelt att sluta mäta blodsockret efter träning. Det du inte ser mår du inte dåligt av! Är det här något som beror på insulinresistens och är det något som kommer att förändras över tiden? Jag förstår ju att musklerna behöver energi vid träning men är det så att mina muskler inte kan ta emot den? Om någon har erfarenhet av detta så är jag tacksam för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts