enriktig Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Undrar om det är oki med naturell yoghurt 3% fett? Tycker turkisk yoghurt smakar som att äta creme fraiche //elenor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Ok och ok...det beror ju på hur mycket du äter, hur mycket kolhydrater det blir där och i resten av vad du äter, hur känslig du är för mejerier, om du håller dig mätt... Själv blandar jag vispgrädde i TY (eller ännu hellre den ryska), om jag äter det, vill säga. Men det är ofta en vanesak det där med fetare mat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lily73 Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Jag har svårt att tänka mig att du håller dig mätt så länge då, men alla är olika, du får prova dig fram till vad som funkar för just dig. Du ska ju inte bli hungrig efter en timme igen, då behöver du nog tänka om angående den turkiska youghurten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Det är tom ok med vatten som är noll % fett Nackdelen med magrare mejerier är att de frigör mer insulin än vad som är proportionerligt mot kolhydratmängden samtidigt som fett som saktar ner processen inte finns närvarande i tillräcklig omfattning ---------> Hunger! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noacastle Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 prova gärna rysk yoghurt! Tycker personligen att den är mycket godare än turkisk, och med mer normal yoghurt konsistens =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts