Muffins Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Hej, jag skrev i februari och mars och beskrev hur jag inte kunde gå ner i vikt även om jag var på strikt LCHF, och fick många tips och hjälp. Det visade sig att jag hade katastrofalt låga järn- och vitamin d-värden. Nu har det gått ett par månader och jag har fått injektioner med båda (d-vitamin en gång men järn fem gånger under två manders tid). Och sedan dess har jag gått ned nästan två kilo med helt ostrikt FDM-LCHF (för det mesta... ) Och piggare är jag också, förstås. Tänkte att det kanske kunde hjälpa någon annan i samma situation. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Alltid trevligt och potentiellt utvecklande med feedback! Bra att du hittade det som felade. En fundering bara, hur låg det till med animalieintaget innan? Låga järnvärden är ju normalt vanligare på vegetarisk kost men med LCHF så finns ju en ofta naturlig strävan mot att åtminstone äta ett adekvat intag av animalier och det brukar underlätta åtminstone vad gäller järnbrist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muffins Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 Alltid trevligt och potentiellt utvecklande med feedback! Bra att du hittade det som felade. En fundering bara, hur låg det till med animalieintaget innan? Låga järnvärden är ju normalt vanligare på vegetarisk kost men med LCHF så finns ju en ofta naturlig strävan mot att åtminstone äta ett adekvat intag av animalier och det brukar underlätta åtminstone vad gäller järnbrist. Bra argument. Man nej, jag äter gärna kött. Mitt problem är att jag förlorar jättemycket blod när jag har mens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts