Popular Post Vintersol Posted October 16, 2022 Popular Post Share Posted October 16, 2022 I början av 2022 bestämde jag mig för att prova lchf som ett sista försök att förbättra min acne. Det har varit ett problem hela mitt liv med en rad andra saker så som dålig mage, trötthet, pms besvär, depression och humörsvängningar. Jag började att ta bilder på mig själv en gång varje månad och nu efter 10 månader kan jag se förbättringen med mina egna ögon. Skälvklart har jag fortfarande ärr och någon liten finne vid mens men skillnaden är enorm. Min kropp och mentala hälsa mår så otroligt bra på lchf och jag ville bara dela denna lilla resan med er och hoppas jag kan inspirera någon. Det kan bli bättre! 10 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Jättekul Vintersol! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 17, 2022 Share Posted October 17, 2022 Åh, vad coolt!! LCHF lindrar PMS, det är ganska känt (åtminstone i detta forum) men egentligen handlar det om anti-inflammatorisk kost. Och acne är också tecken på inflammation i kroppen, ofta i tarmarna. Så himla kul att du fått resultat! Ni som hängt länge här med mig bör hålla i er nu för nu ska jag fråga nåt jag inte brukar; Har du testat att fasta, framför allt >24tim, @Vintersol? Inte att rekommendera om du har en kalkylerande kalorihjärna (typ "om jag fastar så länge kan jag äta så här mycket skräpkalorier") men annars kan det boosta kroppen ännu mer till självläkning. Har du inte provat kan 16:8 vara bra att börja med. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 Grattis! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vintersol Posted October 18, 2022 Author Share Posted October 18, 2022 20 timmar sedan, MariaF sade: Åh, vad coolt!! LCHF lindrar PMS, det är ganska känt (åtminstone i detta forum) men egentligen handlar det om anti-inflammatorisk kost. Och acne är också tecken på inflammation i kroppen, ofta i tarmarna. Så himla kul att du fått resultat! Ni som hängt länge här med mig bör hålla i er nu för nu ska jag fråga nåt jag inte brukar; Har du testat att fasta, framför allt >24tim, @Vintersol? Inte att rekommendera om du har en kalkylerande kalorihjärna (typ "om jag fastar så länge kan jag äta så här mycket skräpkalorier") men annars kan det boosta kroppen ännu mer till självläkning. Har du inte provat kan 16:8 vara bra att börja med. Tack! Ja jag körde 16:8 dom första 3 månaderna och gjorde ibland en 24+ tim fasta. Som jag nämnde har jag alltid haft problem med magen också så även den fick återhämta sig och läka med hjälp av fastan! 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts